Избрани Новини
Търси се инвеститор за довършването на магистрала „Хемус“
13-03-2014, 19:36
Автор:BulgariaUtre.bg
Още по Темата:Строят "Хемус" с икономии от "Струма"?
Отварят проектите за изграждане на Лот 1 и 2 на "Хемус"
Програмата на правителството обрича магистрала „Хемус”
Сигурно е: Пари за магистрала "Хемус" няма
Заради цената на магистралата от 1,7 млрд. лева, проектът е разделен на 8 фази
Проектът за доизграждането на автомагистрала "Хемус" е готов, но кандидат-инвеститор няма. От подобрената инфраструктура край пътя ще може да се възпозват около 3 милиона души, изчислиха от Министерството на регионалното развитие.
Тепърва предстои обществено обсъждане и оценка на въздействието върху околната среда. Заради цената на магистралата от 1,7 млрд. лева, проектът е разделен на 8 фази. Стойността на първия участък - от Ябланицо до Плевен-Ловеч (около 60 км), е 180 милиона евро. Вторият е Плевен-Ловеч - Велико Търново (около 85 км) и Велико Търново – Белокопитово (около 110 км), информира bTV.
Подобреният вариант на трасето заобикаля защитените зони и територии, обслужва максимален брой населени места и съкращава времето за пътуване. Отхвърлени са идеите "Хемус" да се движи успоредно по сегашния първокласен път, да минава по-близо до Плевен и Ловеч - на около 8-10 км, и южно от Велико Търново. Избраният вариант ще минава на 20 км от Плевен и Ловеч.
Ако бъде осигурено финансиране, строителните работи ще започнат през 2016 г. "На този етап няма интерес, тъй като няма достатъчно пътникопоток”, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Десислава Терзиева.Тя, заедно с изпълнителният НКСИП Асен Антов обсъдиха с членовете на Консултативния съвет на МРР предпроектните проучвания за доизграждане на магистралата.
Изпълнителният директор на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ Асен Антов каза, че вече е избран изпълнителят за Оценката за въздействие на околната среда (ОВОС) на проекта. Ако се наложат промени в рамката на процедурата по ОВОС ние ще имаме достатъчно време и възможности да ги отразим в процеса на проектиране, допълни той.
Очаква се до края на месеца да имаме избран изпълнител за проектиране на първия етап. До края на 2014 г. ще бъдат направени публични представяния на точното трасе, както и на вариантите за пътни възли за участъка Плевен-Ловеч.
Топ Новини