Социалните мрежи допринасят за оплакванията срещу лекарите

Социалните мрежи и негативните отзиви в медиите допринасят за покачване в броя на оплакванията срещу лекарите и лекарската професия, според доклад, поръчан от Главния медицински съвет във Великобритания.

Оплакванията, изпратени от хората срещу лекарите им, са се удвоили между 2007 и 2012 г.

Екип от Plymoth University е помолен да разследва въпроса.

От Съвета твърдят, че няма доказателства за понижаване стандартите в професията. Докладът не посочва конкретни причини за покачването на оплакванията. От 5 168 подадени оплаквания през 2007 г.,  пет години по-късно те достигат до 10 347.

Смята се, че в момента пациентите са много по-добре информирани за здравето си и имат по-високи очаквания към лекарите и лечението, което им прилагат.

Според доклада, социалните медии също имат роля в рязкото покачване на оплакванията, защото окуражават хората да обсъждат и споделят техния опит в лекарската професия в публични форуми. След като бъде споделена, подобна информация става и лесно достъпна.

Доктор Джулиан Арчър, водещ автор в доклада на Plymoth University, споделя, че проучването им е довело до невероятни открития. Той казва, че това, което е предизвикало недоволството срещу лекарите е комплексно и представлява комбинация от повишеното самосъзнание на човека днес, влиянието на медията, ролята на социалните мрежи и като цяло големите промени в обществото.

Според него в доклада е посочено, че има много работа по усъвършенстването на системата за получаване на оплаквания, за да може хората, които имат проблем с лекуващия ги лекар, да могат да се обърнат към правилното място, където да разрешат проблема си.

„За Главния медицински съвет и други организации е предизвикателство да се убедят, че всеки, който има притеснения или оплаквания, може да се обърне към правилната организация и да се справи с тях. Големият брой от негативни отзиви, които получаваме, а по-късно се оказва, че не са за нас, са знак, че системата не работи така добре, както би трябвало."