Рекламираме се в градския транспорт в редица европейски страни

Националният съвет по туризъм одобри годишната програма за реклама в отрасъла

Изключително важно е да се създаде надеждна основа за актуализация на бюджета за национална реклама на туризма, съобщи на Националният съвет по туризъм (НСТ) зам.-министърът на икономиката и енергетиката с ресор туризъм Бранимир Ботев, който е негов председател.

Той подчерта, че така ще може авансово да се усвояват отпуснатите средства при значими за страната ни събития. Ботев визира договореното от Министерството на културата уникално изложение в Лувъра за тракийското злато и тракийското наследство на България от април 2015 г., предстоящите тази зима състезания за Световната купа по ски в Банско и др.

Съветът е одобрил отчета за изпълнението на Годишната програма за национална туристическа реклама за 2013-а и е приел програмата за настоящата година. Маркетинговите цели през 2014 г. са насочени към позициониране на България като устойчива туристическа дестинация за средната класа туристи, както и по-висок сегмент туристи, интересуващи се от културно-исторически артефакти.

Други важни цели още са: нарастване на посещенията в неактивния сезон; диверсификация на продуктите - комбинирани пътувания и специализиран туризъм; привличане на перспективни пазари; увеличаване дела на вътрешния пазар и др. Средствата за маркетингови и рекламни дейности в туризма през 2014 г., след корекция на отпуснатия бюджет, са общо 10,23 млн. лв.

На изнесено заседание на Министерския съвет на 17 май 2014 г. във Варна бе решена корекция на бюджета на Министерството на икономиката и енергетиката (МИЕ) за национална реклама на туризма, съобщи Поли Карастоянова от Националния борд по туризъм. Тя посочи, че бизнесът се е консолидирал изцяло за усвояването в пълния им размер на предвидените средства, като те бъдат предоставени колкото е възможно по-скоро на бранша.

Председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин се присъедини с тезата, че трябва да сме по-активни, дори агресивни в рекламата на страната си, както и в "битката" за спечелване на българския турист, който все още не е опознал родината си.

Зам.-министър Ботев информира съвета, че Законът за изменение и допълнение на Закона за туризма е одобрен от депутатите на първо четене без нито един глас против, готов е и докладът за второто му гласуване. Приемането на текста ще бъде изключително важно за отрасъла, защото по данни на Световната организация по туризъм именно туризмът вече е структуроопределяща индустрия за България с близо 14 на сто дял от брутния вътрешен продукт.

В кампанията за 2014 г. се предвижда изработването на нова серия рекламни клипове, която следва стратегията за бранд на дестинация България, и на специализирани филми. Телевизионната рекламна кампания ще се проведе по 4 паневропейски канала и по национални канали в: Германия, Русия, Украйна, Румъния, Великобритания, Франция, Полша и Швеция. Външна реклама с билбордове и в транспорта е планирана в: Германия, Централна Европа, Русия, Украйна, Полша, Швеция и др. Български изложители ще могат да участват и в повече международни туристически борси, посочи директорът на дирекция "Маркетинг, реклама и информация в туризма" в МИЕ Анелия Генова.

Съветът е одобрил идеята за медийно партньорство между МИЕ и БиБиСи за промоция на България като туристическа дестинация. То ще повиши разпознаваемостта на страната ни посредством излъчване на тв спотове и кратки интервюта за нея с известни личности. Туристическото предаване на БиБиСи "Травъл шоу" също е сред намеренията как да се разкрият пред света България и потенциалът й като дестинация за икономика и туризъм.

Сред най-големите проблеми в сектора е превръщането на артефактите от огромното ни културно-историческо наследство в популярни туристически атракции. България трябва да се промотира на международните форуми в съответствие с потенциала си. На практика тя вече има за първи път промоционална рекламна стратегия, която е одобрена от целия отрасъл, обобщи зам.-министър Ботев.