Какви умения трябва да притежават виртуалните служители

Бизнесът има интерес да наема виртуални служители

Международните компании все по-често наемат така наречените виртуални работници. Това са служители, от които не се изисква всеки ден да са в офиса, защото от тях се очаква да си вършат служебните задължения дистанционно от дома, пише digital.bg.

  Виртуалната работна сила се разраства благодарение на напредъка в новите технологии – от изчислителни облаци до видео конферентните програми. Бизнесът има интерес да наема виртуални служители, защото по този начин се правят големи икономии от поддръжката на големи офиси, допълнителни средства за транспорт на служителите и така нататък.

   Според анализаторските компании, броят на виртуалните служители по света ще достигне 63 милиона само до 2016 година. Очевидно навлизаме в нов етап от развитието на бизнеса, и все повече компании ще търсят да назначават виртуална работна сила.

  Затова от Memeburn са решили да ни покажат какви качества са нужни на добрите виртуални служители и за целта са съставили списък с 6 умения, които виртуалните служители трябва да притежават.

 

 1. Мотивация

 

Може би най-важното качество, което виртуалните работници трябва да притежават е мотивацията. Когато работят от къщи, служителите много лесно може да се разсейват и да загубят мотивация за работата си. В този случай надзорът в работния процес на виртуалния служител не е толкова силен и ако той не е отговорен към задълженията си от това може да загуби само компанията, в която той работи.

 

 Ето защо работодателите все по-често ще започнат да проучват тези, които наемат на работа в тази насока и в интервютата за работа ще се появят въпроси, чиито отговори ще им помогнат да разберат дали кандидата е достатъчно мотивиран.

 

 2. Добри комуникативни умения

 

Може би си мислите, че комуникационните умения не са толкова важни за виртуалния работник, тъй като на него няма да му се налага да участват в седмични заседания, но грешите. Тези служители трябва да могат ясно и последователно да общуват с шефа си и с екипа, защото така сътрудничеството ще е безпроблемно, а шефът им винаги ще е информиран за напредъка.

 

 3. Технологични умения

 

Няма как един служител да се справи със служебните си задължения, ако той е технически неграмотен.

 

4. Добри умения за управление на времето

 

В офиса, интернет достъпът може да бъде ограничен и шефът да следи онова, което служителите му правят. Докато за един виртуален служител не се знае дали работи по проекта, който му е възложен или гледа любимия си сериал. Ето защо бизнесът ще търси служители с умения за управление на времето, които са способни да приоритизират задачите си, за да създават качествени продукти без да ощетяват компанията, за която работят.

 

 5. Способност за съвместна работа

 

Може би си мислите, че виртуалните работници са вълци единаци по природа, поради  изолирания характер на виртуалната работа. Това обаче не е точно така, защото дори от дома си тези служители са част от компанията и те трябва да се чувстват като пълноправни и уважавани членове на фирмената култура. Това обаче няма как да стане без тясно сътрудничество с колегите, за постигане на важните цели на компанията.

 

6. Адаптивност

 

Адаптивността е черта от характера  на всеки добър служител, но тя е особено необходима за виртуалните работници.