Половината българчета със специални потребности няма да влязат в клас

Това е над два пъти повече от средните за Европа нива

Почти половината от децата със специални потребности отпадат от училище или въобще не стигат до класната стая. Това е над два пъти повече от средните за Европа 22%. Основната причина е недостиг на ресурсни учители, съобщи Нова телевизия.

Често родителите не търсят специалист, а тези, които все пак се решават на тази стъпка, не намират необходимите адаптирани учебни материали.

Около 14 000 са българчетата със специални образователни потребности в масовите училища. Броят на ресурсните учители обаче е повече от 10 пъти по-малък - едва 1300.

Основна причина за липсата на специалисти е ниската заплата. Едно от предложенията за преодоляване на този проблем е да бъдат назначени помощник-учители, преминали специализирано обучение.