КАТ ще ни глобява и за превишена средна скорост

Пътните полицаи ще бъдат следени от шефовете си през нета

КАТ започва да дебне с камери за средна скорост 95% от всички коли, които минават по магистрала „Люлин”, пише "Монитор", цитирайки шефа на Пътна полиция комисар Антон Антонов.

Контрольорите по транспорта ще следят дали автомобилите се движат твърде бързо и имат ли валидна „Гражданска отговорност”. За разлика от мобилните и стационарните уреди на КАТ, които успяват да проследят към 30 - 40% от колите на даден участък от пътя, тези за средна скорост издебват 95% от преминаващите автомобили. Умните радари бяха купени още през 2012 година, но чак преди броени дни са били сертифицирани и от понеделник снимат пробно на аутобана в посока от София към Перник. Устройствата са две и са монтирани преди и след третия тунел на магистралата, където ограничението е 80 км/ч. Жълтите на цвят камери обхващат периметър от 570 метра. Автоматично е изчислено за колко време трябва да бъдат изминати метрите, ако шофьорът е със скорост до ограничението. Подмине ли радарите по-бързо, значи е карал с превишена скорост и следва глоба”, уточни комисар Антонов.

Нарушителите ще се санкционират с електронен фиш. Глоби ще започнат да се налагат от следващата седмица. „Пробното пускане на уредите показва, че между 60 и 70 шофьори минават дневно със скорост над допустимата”, каза още шефът на КАТ. Между 30 и 40 водачи пък се засичат на всеки 24 часа от двата радара за липса на валидна застраховка „Гражданска отговорност”. Всичките към 200 хванати от началото на седмицата нарушители ще бъдат глобени. „Ще им се изпратят покани в домовете да се явят в КАТ, където ще пишем акт”, уточниха от Пътна полиция.

Всеки пети, загинал на пътя у нас, е издъхнал при челен сблъсък. Това съобщи вчера секретарят на Държавната обществено-консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението Алекси Кесяков. По думите му при завой смъртта си намира всеки четвърти от убитите в катастрофи. „Изключително много катастрофи с фатален край стават и по тъмно, защото шофьорите не се съобразяват с намалената видимост и карат махленски”, категоричен беше Кесяков. Убитите от началото на годината до края на август при пътни инциденти у нас са 418 души, което е с 54 човека повече в сравнение със същия период на миналата година. Ранените от 2011 до 2013 година пък са 30 751 души.

Шефовете на всички катаджии у нас започват да дебнат дали си вършат работата чрез таблетите, с които униформените работят от няколко месеца на пътя, съобщи комисар Антон Антонов. От седмица насам началниците на ченгетата в Пловдив и Плевен дебнат подчинените си в реално време. „Получават информация за това къде се намират катаджиите, дали променят местонахождението си, кого точно спират за проверка, дали го глобяват”, уточни Антонов. Скоро тази практика ще се въведе в цялата страна. От ноември пък данните за всяка посетена от пътни полицаи катастрофа ще влизат в обща система, където ще пише как е станал сблъсъкът и къде. „По този начин след месеци ще е ясно кои точно са местата, където стават най-много катастрофи у нас, и каква е причината за това. Така ще можем да вземем мерки за намаляването им”, каза още Антон Антонов.