Лак за кола върху номера пази от камерите на КАТ

Три слоя от спрея крият високата скорост по магистралите

Строгият катаджия и безмилостните камери по кръстовищата и магистралите вече не са сериозна заплаха за шофьорите. Обилно пръскване с лак за коса върху номера на колата превръщат камерите на КАТ в бутафорни уреди. Същата работа върши и безцветен антирефлексен панел, разказаха полицаи пред „Всеки ден", които вече се чудят как да противодействат на джигитите.

 Българите намериха цаката на камерите, монтирани по пътищата. Най-евтино излиза регистрационната табела да се напръска с лак за коса - поне на пет-шест обилни слоя. Така камерите дори и да хванат висока скорост, не могат да различат след това номера на автомобила на камерата, тъй като той излиза размазан. Един флакон от козметичния спрей струва между 3 и 15 лева, но стига поне за няколко пъти.

 Поставянето и на безцветен антирефлексен върши същата работа. Такъв може да бъде осигурен във почти всеки автосервиз под масата. Той представлява безцветна табелка. Поставя се върху регистрационния номер на колата и не се забелязва. Ако се гледа фронтално, номерът се вижда ясно.

 При вглеждане под ъгъл обаче цифрите са размазани. Камерите на КАТ също снимат под определен ъгъл. След щракването на нарушителя на снимката излиза цветът на колата, марката, но регистрационният номер е замъглен и шофьорът отървава кожата.

 Цената на табелките е между 150 и 200 лева. Продават се нелегално по автосервизите и се поръчват предимно от шофьори със скъпи коли, които често имат срещи с КАТ. Те могат да бъдат поръчани и от сайтове в интернет, като там цената е около 50 долара.

 Камерите у нас не могат да уловят и превишена с 10 км скорост, разказват спецовете. Така ако човек кара със 150 километра по магистралите при допустима по закон скорост от 140, то камерите няма да го регистрират като нарушение, тъй като са в несъстояние да го отчетат.

 С всички тези трикове водачите продължават да карат като бесни без сериозни наказания. Катаджиите само клатят глави и са категорични, че родният шофьор е толкова изобретателен, че няма метод, с който да бъде накаран да спазва правилата.