Готов е лифтът към Трапезица

Животът

21-10-2014, 14:09

Снимка:

Velikotarnovoutre

Автор:

Грета Костова

Всичко от Автора

Още по Темата:

Археолози разкриха голяма църква на хълма Трапезица

Железницата, побираща 25 човека,чака само документално пускане в експлоатация

Днес на хълма Трапезица бяха представени резултатите от приключващия на 3 ноември проект „Изграждане на подпорна стена, художествено осветление и туристическа инфраструктура за достъп до исторически резерват Трапезица”. 

Готово е лифтовото подемнно съоръжение, наречено ‘’фуникулер’’, който осигурява достъп до историческия хълм. „Железницата е с дължина 135 м, наклонът, по който се качва е 30 градуса, максималната вместимост на пътниците е 25 човека. Съоръжението е в съответствие с всякакви съображения за сигурност, минало е всякакви тестове и в момента, в който получим всички документи за приемане на този обект, той може да се използва пълноценно“, обясни Любомир Шербетов, изпълнител на строително-монтажните работи. Зъбчатата железница е първото подобно съоръжение на Балканския полуостров.

Вече функционира и архитектурно-художественото осветление, което вечер озарява реставрираните участъци на Трапезица. Енергоспестяващите тела осветяват най-вече Южната кула на южната порта и най-близките до нея крепостни стени. В подножието на Трапезица е изградена и обезопасителна подпорна стена.

На събитието днес присъства кметът на Велико Търново Даниел Панов, координаторът на проекта Тонка Минева, Николай Николов, технически ръководител, както и други официални лица и гости. В речта си кметът Панов каза, че благодарение на програмата за регионално развитие, Велико Търново и много български общини са успели да подобрят туристическата си инфраструктура. Кметът се надява в следващия програмен период да има възможност Трапезица да се превърне в завършен туристически продукт, който да допълни облика на старата столица.

Проектът на Трапезица, започнал през 2011г., се реализира по Оперативна програма „Регионално развитие”, а стойността е в размер на 4 653 611 лева, съфинансирането от ЕФРР е 3 955 569,35 лв. и националното финансиране е 698 041,65 лв.