Система автоматично сигнализира тел. 112 при катастрофи

С пълната интеграция на eCall в автомобилите, всяка година ще бъдат спасени над 2 500 човешки живота

Нова система ще намали времето за реакция на службите за спешно реагиране при пътни инциденти, обяви зам.-министърът на вътрешните работи Кирил Хаджихристев, който очерта очакваните резултати от въвеждането на новата животоспасяваща система, съобщават от пресцентъра на МВР.

еCall ще ограничи времето за реакция на службите с 40% в градските и с 50% в извънградските райони, тъй като в случай на пътнотранспортно произшествие в центровете 112 веднага ще постъпва информация за точното местоположение на катастрофата, поясни Хаджихристев.

Страната ни е избрана да участва в проекта HeERO 2, който е насочен към изграждане на единна паневропейска система за спешни повиквания за пътните превозни средства eСall, която при пътнотранспортни произшествия генерира автоматично повикване към телефон 112. Зам.-министърът подчерта, че вътрешното министерство е партньор в редица европейски проекти за превенция и контрол по пътищата.

С пълната интеграция на системата в автомобилите на държавите-членки, всяка година ще бъдат спасени приблизително 2 500 човешки живота, а сериозните наранявания ще бъдат намалени с 10-15%. Икономическите загуби от пътнотранспортни произшествия в ЕС, възлизащи на повече от 160 милиарда евро годишно, ще бъдат редуцирани с 26 милиарда евро, посочи зам.-министърът.

Ръководителят на проекта Анди Руук отчете значителния напредък на страната ни при въвеждането на услугата eCall, чиито резултати се изчисляват с редуцирането на човешки и финансови загуби. Страните от ЕС могат да извлекат много от постиженията на България, подчерта Руук.

МВР работи по въвеждането на новата услуга от началото на 2013 г. чрез Дирекции „Национална система 112", „Комуникационни и информационни системи" и „Международни проекти" като част от консорциум, включващ БАИТС, „Ентърпрайз Комюникейшънс Груп", „Мобилтел", „Иком" и Технически университет-София.