Гергов заложи панаира за 20 милиона

С парите ще ремонтира хотелите си

Международният панаир в Пловдив ще плаща за ремонта на хотели в комплекс "Слънчев ден" край Варна, собственост на Георги Гергов. За целта изложбеният център тегли нов заем от УниКредит Булбанк на стойност 19.5 милиона лева, пише в днешния си брой в-к Марица. На извънредно свикано събрание на Съвета на директорите на 24 септември т. г. е решено няколко актива от Слънчев ден да бъдат прехвърлени като собственост на панаира, и обратно. Така, чрез замяна, панаирът става собственик на хотелите "Мираж" и "Вероника" в морския курорт, а "Слънчев ден" взема ресторантите "Пълдин" и "Ритора" в Стария град. Пловдивските заведения са оценени на 5 милиона лева, а сградите в "Слънчев ден" - на 15 милиона. И тъй като замяната не е равностойна, панаирът дължи на дружеството, стопанисващо курортния комплекс, около 10 милиона лева, сочат документи, качени в Търговския регистър.

Банката отпуска парите на два транша - от по 9 780 000 лева. Първият транш отива за доплащане на придобитите имоти по морето. А вторият - за реконструкция на хотелите и административната сграда. И понеже никоя банка не дава пари срещу усмивки или лобита, обезпечението по заема е чудовищно - заложен е Международен панаир Пловдив с палатите му, многоетажният паркинг, административната сграда и земята. Като залог служат и всички вземания на панаира, настоящи и бъдещи, по всички сметки в национална и чужда валута. Аргументите на мениджърите на панаира, за да гласуват "за" на общото събрание са следните: придобитите имоти се намират на отлична локация и туристическият бизнес там е добре разработен, което ще доведе до бърза възръщаемост.

Финансовите прогнози сочат, че за средносрочен период - от 3 до 5 години след реализиране на инвестиционния проект, кредитната задлъжнялост на дружеството би се стопила. Така дружеството си осигурява паричен поток, който няма да е зависим от периодичността на изложбите в Панаирното градче, смятат в Съвета на директорите. За да спят спокойно, адвокатите на дружеството вадят препоръки на Световната асоциация на изложбената индустрия UFI, че панаирите по цял свят трябва да разработват нови дейности, и то в съвсем различни от изложбената сфера.