Тийнейджърите вече не харесват Facebook

Подрастващите предпочитат Instagram, която по ирония на съдбата също е собственост на Марк Зъкърбърг

Facebook вече не е „готиното“ място, където се навъртат тийнейджърите, показва ново изследване, цитирано от „Фокус“ и CNET. 

Процентът на тийнейджърите между 13 и 17 години, които използват най-голямата социална мрежа в Съединените щати, е паднал до 88 на сто през настоящата година, според доклад на консултантската компания Frank N. Magid Associates. Тази цифра показва спад от 94-те процента през 2013 и 95-те през 2012 година. 

Facebook се използва в по-малка степен и сред другите възрастови групи, включени в проучването. Общо популярността на Facebook е намаляла от 93 на 90 на сто за последните две години. Социалната мрежа се изправя срещу негативната представа, че вече не е на мода сред тийнейджърите.

Други изследвания установяват, че тинейджърите се отказват от Facebook в полза на алтернативни социални медии, каквато e Instagram, която по ирония на съдбата е собственост на Facebook. 

В доклада на Frank N. Magid прозират и причините за негативната за платформата тенденция. 16 процента от анкетираните са заявили, че да си във Facebook e модерно, 18 на сто смятат, че е забавно, а други 16 процента, че е информативно. 

Само 9 на сто смятат, че социалната мрежа е надеждна. Facebook често има проблеми, свързани с поверителността. Страницата е критикувана за въвеждането на промени по отношение на поверителността, които предизвикват опасения сред потребителите. Компанията се опитва да бъде по-чувствителна към тези опасения, но очевидно хората все още са предпазливи, посочва проучването. 

То хвърля светлина и върху новите популярни онлайн услуги. Оказва се, че приложенията за незабавни съобщения, каквито са Snapchat, WhatsApp, iMessage и Google Hangouts имат все повече почитатели. А най-популярното сред тях е Messenger на Facebook, което се използва от 40 процента от анкетираните.



Снимка на Деня

Зимни нюанси от плевенския парк "Кайлъка"