Созопол и Банско със свои щандове в Турция

Море, ски, антични руини и религиозен туризъм

Това са акцентите, с които български общини и туроператори се представиха на най-голямата туристическа борса на Балканите - ЕMITT в Истанбул. Те имат собствени щандове на 20-ото юбилейно световно издание на изложението, в което участват над 120 000 души от цял свят, от които 57 000 са професионалисти в туризма. Така Созопол и Банско например се представиха със свои щандове, предаде "Стандарт".

Двете общини се бяха подготвили с брошури на английски и турски, с които да привличат партньори. Идеята е да се положат основите на бъдещи договори, включително и с азиатски туроператори. Созопол, който влезе в топ 3 на класацията на Световния съвет по туризъм за дестинация на 2015 г., се представи с три маршрута - два от които включват и поклонение пред мощите на св. Йоан Кръстител. Единият е изцяло религиозен, като в него е включена и църквата "Св. Богородица", която е под егидата на ЮНЕСКО.

Участието на Банско е организирано съвместно с хотелиери от града, а делегацията бе водена от кмета Георги Икономов. "Въпреки че акцентът на презентацията бе да представим Банско като зимна дестинация, ние показахме, че с природните си дадености, разнообразието от планински маршрути и атрактивни културни мероприятия и фестивали през лятото градът ни заслужава да бъде посещаван целогодишно", каза Икономов.