Над 65% от добричлии имат домашен интернет

Жените са по-активни в сърфирането

През 2014 година в област Добрич бе проведеното изследване за използването на информационно-комуникационните технологии (ИКТ) от домакинствата и лицата.  Изследването се провежда във всички държави - членки на Европейския съюз, по обща методология, която осигурява международна съпоставимост на резултатите. В област Добрич са анкетирани 99 обикновени домакинства и 220 лица, а за страната анкетираните са  4 228 домакинства и  9 541 лица на възраст 16 - 74 навършени години, съобщават от ТСБ в Добрич.

 Резултатите от проведеното изследване през 2014 г. за използване на информационно-комуникационни технологии от домакинствата и лицата показват, че 65.8% от домакинства в област Добрич имат достъп до интернет в домовете си, като е отбелязан растеж от 11.7 процентни пункта спрямо предходната година. Почти на всички домакинства, имащи достъп до интернет, е осигурена бърза и надеждна широколентова връзка. В България 56.7% от домакинствата имат интернет в домовете.

През 2014 г. в област Добрич 57.8% от населението на възраст 16 - 74 навършени години използва редовно интернет, т.е. сърфират в интернет всеки ден или поне веднъж седмично. Това отрежда шеста позиция на областта по този показател, а на първо са жителите на София (столица).

Жените в областта са по-активни при редовното ползване на интернет в сравнение с мъжете - съответно 58.7 и 56.9%.

Използването на онлайн административни процедури от хората отрежда 13-то-то място на област Добрич, като на първо са жителите на област Разград. При използването на онлайн услуги от държавната администрация, жените в област Добрич са по-активни от мъжете - съответно 18.6 и 16.2%.

През 2014 г. регулярните интернет потребители използват най-често мрежата с цел комуникация. Почти всички използват интернет за изпращане/получаване на е-поща, разговори или видео разговори (чрез приложения за комуникация като Viber, Skype и др.) или за участие в социални мрежи (Фейсбук, Туитър и др.). За достъп до информация (четене на онлайн вестници, новини или намиране на информация за стоки и услуги) от удобствата на глобалната мрежа се възползват голяма част от лицата. Следва делът на използващите интернет за забавление (слушане на радио, играене на игри, изтегляне на снимки, филми или музика и др.) и други онлайн услуги, свързани с резервации при пътувания, продажба на стоки или услуги, интернет банкиране. Най-често пазарувани онлайн са дрехите и спортните стоки, следвани от поръчките, свързани с пътувания или хотелски резервации, и стоките за дома. Най-активни в онлайн покупките са в Югозападния район (21.2%), докато в Североизточния район 20.1% от лицата на възраст 16-74 навършени години пазаруват онлайн.

През 2014 г. за първи път беше изследвано използването на т.нар. облачни услуги (Cloud Services) за лични цели. Това са услуги, които предоставят възможност за съхраняване на файлове на сървър, достъпен чрез интернет. Много от тях се използват за споделяне на файлове с други лица. Извършването на действия в облака означава, че лицата, вместо да използват собствени ресурси (хардуер, софтуер), могат чрез интернет да използват ресурсите на доставчика на облачните услуги.

Резултатите от изследването показват, че през 2014 г. в България 21.3% от регулярните интернет потребители на възраст 16 - 74 години използват складово пространство в интернет за съхранение или споделяне на документи, снимки, музика, видео, други файлове или услуги за споделяне на файлове.