Каква е ползата да си ... лоялен клиент?

Не е ли парадокс - ако си плащаш сметката редовно и не мрънкаш за липсата на мрежа, губиш пари

Не съм от хората, които мрънкат. Не се ядосвам на студа, когато колата не запали, нито тормозя мобилния си оператор, когато остана без мрежа безпричинно. Затова пък от въпросния оператор Мтел често ми се обаждат, за да се опитат да ми пробутат нов месечен план, който ще оскъпи интернета двойно, или пък да предложи „изгодно" друга такса, три пъти по-скъпа от сегашната, пише "Всеки ден". Хората от другата страна са любезни, пък и знам, че това им е работата, но аз също чукам стотинки, докато те ми говорят в слушалката. Попитам ли ги нещо извън наизустената нова оферта, която ще изпразни и без това не много пълния ми джоб, отговарят, че не знаят.

Затова, вместо да разчитам на тяхната помощ, тръгвам пеша по магазините на Мтел в търсене на нов калъф или протектор за телефона си. Имам точки, които се равняват на 15 лева, и съм приготвила още пари в портфейла си, защото калъфите в магазините на този мобилен оператор са доста скъпи, за разлика от същите аксесоари в малките магазинчета. Само че веднага удрям на камък, понеже видите ли не притежавам най-новия айфон, дето струва колкото фиат на старо. Имам не много модерна джаджа, която обаче ми върши чудесна работа и хич не желая да я сменям. Малко по-малка е от онези огромни айфони, но калъфчето вече се протърка. Затова просто искам да си взема ново, без значение какъв цвят е и по-важното - колко струва. Но не мога.

Просто всички калъфи в магазините на мобилния оператор са само за големи, а не като за моя бръмбазък, който предизвиква укорителни и насмешливи погледи у продавачите. Спуквам се от обикаляне дни преди точките ми да бъдат заличени заради изтичане на срока, в който могат да се ползват. Изръшквам кварталните магазини на Мтел, централните, дори отивам в мол и при това не само един, но резултатът е все един и същи - греда. Калъфите са само няколко вида, все за айфони и струват 69 лева и 99 стотинки.

Евтиния и разнообразие, скъпи ми лоялни клиенти. Вие си плащайте сериозните сметки навреме, отговаряйте учтиво на офертите, които получавате точно когато ви е най-напечено в работата, четете есемесите с предложения да участвате в страхотната игра с невероятна печалба, идващи в подходящия час три и двадесет и пет през нощта. Имате право да не се оплаквате, когато мрежата изчезва баш когато е най-необходима, както и да обикаляте за ремонти на апарати, които Мтел вие е продал за безбожно висока сума, а пък те все не работят. Също така имате право да зачеркнете тези 15 лева, които сте натрупали като лоялни клиенти.
Виждат ви се много? Ами така е, ама вие сте си виновни. Кой ви кара да го правите? Чувството за благоприличие и доброто възпитание? Те не са донесли добро на никого.

Така че започвайте да закъснявате с плащането на фактурите, да бомбардирате офисите с непрекъснати оплаквания и да досаждате на безплатните телефони за оплаквания. Пак няма да получите калъф, но поне няма да се ядосвате, а ще вбесявате други. Което те, имам предвид наглите търговци, напълно заслужават.