Туроператори отново скочиха срещу таксите на летището

Парите

14-03-2015, 10:46

Автор:

Светлина Еленова

Всичко от Автора

Още по Темата:

Превозвачи обявиха март 2015 година за начало на протести в Бургас

400 лв. годишна такса, 60 лв. месечна и по 2 лв. за престой, вбесиха превозвачите, готови са за стачка

Туроператори и превозвачи и тази година обмислят протести заради тексите.

Работещите по Черноморието от бранша са бесни, заради непосилните такси, които концесионерът, стопанисващ паркинга на летищата във Варна и Бургас, им е наложил тази година.

За 2015 те трябва да плащат абонаментна карта в размер на 400 лв., месечен абонамент за 60 лв. и почасово паркиране за 2 лв. Превозвачите настояват за ценовите нива от 2013, когато концесионерът беше друг, а абонамента беше в размер от 80 лв.

Абонаментните карти се издават само за едно превозно средство и не могат да се ползват от друг автомобил на същата фирма. Цените са еднакви без значение дали на аеропорта ще паркира лека кола или автобус с 60 места. Ако едно и също превозно средство взема туристи от Варна и Бургас, ще са му нужни две отделни абонаментни карти.

Според представителите на туристическия бизнес обаче предлаганите условия са „рекет” и подобен  монопол е недопустим. Договорът, който летищата Бургас и Варна имат сключени с концесионера, е за срок от 35 години.

„Сезонът от година на година става все по-слаб. Не говорим за „големите риби”, а за малките фирми, каквито са повечето в Бургас. Ситуацията е такава, че се опитваме да си ограничим загубите и не разчитаме на печалба дори. Категорични сме, че 400 лв. за престой на летището е много. Та годишната винетка за цялата страна е по-евтина.”, коментираха туроператори по време на среща с представители на фирмата-концесионер.

Според тях исканата цена е неоправдана и поради факта, че условията, които стопанинът на паркинга предлага, не са добри.

Част от туроператорите заявиха, че ще чакат туристите извън зоната на Летището, на кръговото, което създава потенциална опасност от пътнотранспортни произшествия. Такава беше и ситуацията през 2014 година, когато протесите спряха след уврение, че ще има среща и комента в цената.

От своя страна Светла Великова, която е регионален мениджър на Adonis and Frog Ltd, коментира, че цените са съгласувани с ръководството на аеропорта и са съобразени с подобни такси на други летища по света.