Немски или испански влакове за новото метро?

Очаква се следващия месец да са ясни и изпълнителите, които ще строят 7-те км от третия лъч

Влаковете, които ще обслужват третата линия на метрото - от “Овча купел” до “Левски”, ще бъдат немски или испански. Това стана ясно след отварянето на офертите, предаде "24 часа".

В процедурата за доставка на 20 влака, чиято прогнозна стойност е 420 млн. лв., са подали оферти обединение “Симетро София” и испанската “Конструксионес и Ауксилиар де Ферокарилес С.А. - КАФ”. В първата влизат компаниите “Сименс България”, “Сименс Австрия” и полската Newag. Изпълнителят ще трябва да достави и всички системи, свързани с управлението на подвижния състав. Предвидена е и опция за още 10 влака след изграждането на първия етап от 3-ия лъч.

Очаква се следващия месец да са ясни и изпълнителите, които ще строят 7-те км от третия лъч. За четирите позиции се борят 14 кандидати. Седемте станции ще са при театър “Зад канала”, Орлов мост, Попа, НДК, ул. “Г. Софийски”, при “Гешов” и “България” и до пазара на “Красно село”.

Очакваме строителството да започне наесен, каза за “24 часа” шефът на “Метрополитен” ЕАД Стоян Братоев.

Почти на 40% пък е изпълнено разширението на втората линия с една станция до “Хладилника”. Тя трябва да е готова през юни догодина.

Вече между 325 000 и 330 000 души пътуват всеки ден с метрото. Преди пускането на новите станции до летището и до Бизнес парка подземните влакчета возеха дневно по около 280 000 души.

С 9000 са се увеличили пътниците само за ден заради ремонтите. Данните са за понеделник, когато започна работата по “Цариградско шосе” между “Алея Яворов” и 4-и километър. По линията, която обслужва най-силно засегнатите от тапата “Младост” и “Дружба”, увеличението е с 3800 пътници.