Химикалите оскъпяват чистенето на снега

Посочи министър Павлова, призовавайки шофьорите да не драматизират обстановката

Двойно повече снегорини - 2600, работеха тази нощ. Най-големите затруднения имахме в Русе и Велико Търново и това е наложило поетапното затваряне на пътищата, за да се обработват бързо. Към момента най-усложнена е обстановката в Силистра. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в ефира на БиТиВи. Тя съобщи, че в района на Благоевград на АМ "Струма" е паднала гъста мъгла.


"Друг критичен район беше проходът Петрохан, който към момента не е затворен", посочи тя. Тя разясни, че най-много ги е притеснявал т. нар. леден дъжд. "По правило се изчаква да се натрупа сняг, след което се затваря пътя и се почиства. При постоянен снеговалеж няма как да не се трупа сняг. Най-лесно е да се каже, че не се чисти. Стандартите изискват при обилен снеговалеж да спрем движението, да изчистим, и след това да пропуснем трафика. Ние направихме компромис и не затворихме пътища, за да не затрудняваме трафика", каза министър Павлова, призовавайки шофьорите да не драматизират.


"Ако искат да им сложим реотани на пътищата ще ни трябва милиард за година. До 2 часа след падане на снежната покривка е допустимо да има до 3 см на магистралите, до 5-7 см на първокласните пътища, и до 10 см на второкласните пътища. Ние разчитаме на фирмите, които поддържат пътищата, те работят при тежки условия. Усещането как трябва да изглежда зимното поддържане към града и извън града са различни. В градовете се заплаща за изчистен квадратен метър площ", уточни ресорният министър. "Проходимо при зимни условия означава да можеш да минеш със зимни гуми в снега. Трябва да мислим за ефективност, тъй като през нощта по спирките се хвърля сол, но при минус 10 градуса разтопения сняг замръзва и се хвърлят химикали, които изтичат в канала. Това оскъпява услугата".