Костадин Костадинов: Чужди фондации се ширят в МОН и диктуват учебниците

„Новият министър на образованието ще бъдат назначени от същото котило”, смята историкът

Не бива чужди фондации да диктуват учебниците. Това каза в интервю пред „Фокус” историкът Костадин Костадинов, който е и общински съветник във Варна и директор на Регионалния исторически музей в Добрич.

- Г-н Костадинов, защо се подменя българската история и докъде могат да стигнат спекулациите с уж политическо коректно, а именно замяната на термина "робство" със " съжителство" в учебниците, както и отпадането от учебната програма на знакови произведения, определящи за националното самосъзнание на поколения българи?
- Идеята е да бъде подменено националното самосъзнание на българите и всъщност децата, които влизат в училище да излизат от там като една аморфна маса без национално самосъзнание, възпитание и без изграден национален български дух. Това е нещо, което се случва в момента и не е изолирано явление, а е процес, който продължава повече от 26 години. В един момент вървеше по-бавно и плавно, като сега фактът е, че намаляват противителните сили на нашия народ, защото през последните 26 години намаляхме с около 2 млн. души.

Очевидно е, че процесът се форсира, за да се довърши в рамките на следващите десетина години, тъй като от 2007 година насам ние сме преновородените деца - малцинство. В момента около 2/3 от страната в учебните стаи на началния и основния курс, българчетата вече са малцинство. Това е осезаемо видимо, като лесно може да се провери, защото има статистики. Очевидно е, че след 10 години, когато във всички български училища българите станем малцинство, трябва да има нови учебници, които да бъдат съобразени с новите демографски и етнически реалности в нашата страна. Това е процес, който очевидно върви към своя край и затова се случва по-видимо и по-рязко това, което вие нарекохте подмяна, не е само това, но и фалшификация на българската история. Аз бих нарекъл това антибългарско съдържание.

- Оставката на министър Танев беше поискана, какво трябва да направи новият министър на образованието?
- Новият министър на образованието както и екипът му ще бъдат назначени от същото котило, което беше в момента в екипа. С министър Танев съм се срещал по повод съдържанието на учебниците и видях за съжаление, че той не контролираше собственото си министерство. В него през последните 26 години се разпорежда и по-скоро влияе една чужда фондация, която работи на пряко подчинение на чужда държава и се явява един чужд агент в нашата страна. Това е един откровено мога да кажа тумор в системата на българското образование.

Поради тази причина, който и министър да бъде назначен ако експертите, които стоят под него и тези, които взимат негласните решения и съставят програмите са същите, няма да има никакъв резултат. Аз съм сигурен, че едва ли ще бъде допуснат национално мислещ и прабългарски настроен министър. Повече от 26 години в Министерството на образованието се провежда политика по денационализацията на българския народ. Очевидно е, че не можем да очакваме чудеса от нов екип и министър.

- Вие започнахте инициатива с учебници, какво трябва да се промени според вас?
- Трябва да има пълна подмяна на експертите, които работят в Министерството на образованието, да се направи проверка включително и от Държавната агенция по национална сигурност.

Трябва да се направи подмяна на всички учебници, не само по история, но и по литература, география, музика като цяло всичко, което децата учат в началния и в основния курс. Не говорим за гимназиалния, тъй като там те влизат почти изградени личности като съзнание и светоусещане. Поради тази причина е много важно образованието в началния и основния курс.

Вижда се, че нещата няма да се получат и виждайки, че нашето Министерство на образованието се явява основен елемент в процеса на отродяване и асимилация на българчетата, реших заедно с мои съмишленици да направя учебник по Родинознание такъв, по какъвто съм учил аз, моите родители, баби и дядовци. Не искам да създавам учебник, който да вълнува българчетата с атрофирано българско национално самосъзнание, искам да им дам историята такава, каквато съм учил аз и искам да учат и моите деца. Историята каквато е в момента не се учи и не се преподава, тя трябва да е такава, която да ги кара да се гордеят от факта, че са българи и да изпитват гордост, че са наследници на един от най- великите и специални народи в Европа.

Ако ние не възпитаваме това в децата си и ако образованието не го извършва, кой ще го направи. По времето на Османската империя тогавашната османска държава е съвършен инструмент за изтребление и асимилация на българския народ. В момента ролята на османската държава се е поела от българската, защото сме стигнали до там да отървем децата от собственото българско образование, защото то е вредно за тях.