Избрани Новини
Минимум 60 процента от жалбите срещу мобилните оператори са основателни
01-09-2016, 11:20
Снимка:pixabay.com
Автор:Bulgariautre.bg
Още по Темата:Съд иска информация от мобилни оператори за ало-измами
Банки и мобилни оператори наемат фирми да събират дължимото
Банки и мобилни оператори раздават лични данни като топъл хляб
Минимум 60 процента от потребителските жалби срещу мобилните оператори са основателни. Това заяви интервю за БНТ председателят на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) д-р Веселин Божков.
Все пак има тенденция за намаляване на количеството жалби, подавани срещу оператори, отчита Божков. До 31 август тази година са получени над 1850 жалби. През 2010 година Комисията е получила над 4900 сигнала, а в периода 2011-2012 жалбите са надхвърляли 5 хиляди.
От думите на председателя на КРС се разбира, че последно време гражданите най-много се оплакват от услуги, които операторите предлагат, а не могат да ги предоставят. Става въпрос за мобилен интернет и мобилна телевизия. Комисията е направила съответните проверки и е санкционирала съответните нарушения. Други често срещани проблеми са отказът на предоставяне на фактури, нежеланите есемеси и предплатените услуги.
За потребителите, които желаят да прехвърлят номера си към друг оператор, Божков обясни, че по нормативни документи преносимостта трябва да стане в рамките на два дни. Комисията вече налага по 60 хиляди лева санкция за отказан пренесен номер или нарушаване на процедурата за преносимост на номерата.
"Нито един оператор няма право да ви откаже, дори вие да имате задължения, дори да сте взели устройство, за което дължите такси. Задължението за таксите не е основание за отказ за преносимост. За съжаление, обаче, операторите се опитват или да продължат времето на преносимост, или да създадат административни мерки. В началото ние бяхме определили по-малки санкции, тъй като смятахме, че част от проблемите са статистически или чисто технически от непознаване на самата нормативна база. Но 30-40 жалби от началото на годината за мен са сериозни, затова съм наложил по 60 хиляди лева санкция за оператора, който е отказал преносимост на номерата", отчита Божков.
От началото на процеса на преносимост на номерата има пренесени над 1 милион и 200 хиляди, което е една добра услуга и една добра динамика, заявява още той.
Топ Новини