Избрани Новини
Три варианта за ремонт на бул. "Дондуков" представи зам. кметът Крусев
10-09-2016, 16:09
Снимка:wikipedia
Автор:Мила Иванова
Още по Темата:Проектите за реконструкция на столичния булевард не променят неговия характер
Цялостният ремонт на бул. „Княз Ал. Дондуков“, който предвиждаме за 2017 г., е разработен в три варианта. Проектът предвижда реконструкция на трамвайния релсов път, пътните платна и контактно кабелна мрежа в участъка от ул. ”Кракра” до Младежки театър”. Това каза зам.-кметът Евгени Крусев по време на обществено им представяне. То се проведе в сградата на бившето кино „Левски“ на бул. „Янко Сакъзов“ №30 в присъствието на кмета на район „Оборище“, главния архитект на район „Оборище“ и главния архитект на София арх. Здравков. Изпратени са покани до всички домоуправители на етажни собствености.
Проектът за реконструкция на столичния булевард не променя неговия характер и запазва габаритът на пътното платно от 18 м с два тротоара по 5 м.
Разработените варианти са:
Вариант №1 предвижда павирана настилка на пътните платна и при трамвайните трасета. Вариант №2 предлага изпълнение на активните пътни платна с асфалтова настилка и на павирана настилка при трамвайните трасета и зоната за паркиране. Вариант №3 е с асфалтова настилка при активните пътни платна, трамвайните трасета и в зоната за паркиране.
В рамките на цялостния ремонт ще бъдат напълно обновени тротоарите, уличното осветление и отводняването, като е предвидено и изпълнение на мерките за достъпна среда.
Предвижда се изграждането на перони в района на трамвайните спирки. Проектирани са по два перона на всяко от кръстовищата бул. „Княз Ал. Дондуков” – ул. „Георги Раковски” и бул. „Княз Ал. Дондуков” - бул. „Васил Левски”. Оставащата лента за движение на моторни превозни средства е 3,50м. Пероните са обособени до пешеходните пътеки на кръстовищата, за да могат пешеходците да използват за пресичане фазата на светофарите.
Предишната реконструкция на релсовия път по бул. „Княз Ал. Дондуков” е от 1992 г. С цел намаляване на шума от трамвайното движение сега се предвижда монтиране на шумо и виброизолационни елементи.
Топ Новини