Избрани Новини
КЗП установява най-често нарушения при телекомуникационните оператори
27-11-2016, 14:51
Снимка:kzp.bg
Автор:Bulgariautre
Още по Темата:КЗП е извършила 5000 проверки по Черноморието
Административният съд в Русе потвърди санкция на КЗП спрямо БТК
КЗП забрани неясните условия при промоции и намаления на храни и лекарства
КЗП проверява продажбата на бележници
КЗП акцентира върху фирми за бързи кредити, нежелани смс-и и мобилни оператори
КЗП разкрива мобилни приемни по курортите
Това обяви председателят на комисията Димитър Маргаритов
През първите десет месеца на годината служителите на Комисията за защита на потребителите (КЗП) са направили 31 694 инспекции в търговски и туристически обекти, както и в търговски интернет сайтове, съобщи пред журналисти днес Димитър Маргаритов, председател на КЗП.
През това време инспекторите на КЗП са съставили 2685 акта за нарушения, наложили са 105 забрани за продажба на опасни стоки и са спрели временно три вида услуги. КЗП е установила 225 нелоялни търговски практики, и е издала временно 123 заповеди за "временно затваряне на туристически обекти". За десет месеца в приемната на комисията са получени 17 731 писмени жалби и сигнали, както и 9000 сигнали по телефона.
Образувани са 368 помирителни производства и 22 колективни иска, съобщи още Димитър Маргаритов. Процедурите на помирителните производства са доста тежки, макар че хората и фирмите имат желание за помирение. Затова ще предложим облекчаване на процедурата и сведена до минимум бумащината, добави Маргаритов.
С този темп на подаване на жалби ще има увеличение на жалбите и сигналите в КЗП за 2017 година и те вероятно ще са над 20 хиляди. Това означава, че хората обръщат все повече внимание на институциите и доверието към тях се повишава, каза Маргаритов.
При установяване на нелоялна търговска практика, КЗП спира същите действия и на друг търговци и така пази още много потребители, каза още председателят на Комисията.
В сферата на услугите най-често нарушения се установяват при телекомуникационните оператори. При проверки на туристически обекти, КЗП е установявала, че на някои места хората биват заблуждавани за категорията на обекта, друго нарушение е продажбата на храна и напитки на по-висока цена от обявените в менютата. При промоции клиентите биват привличани с обяви за отстъпки, но продуктите или са липсвали или са таксувани на редовните им цени. Част от забранените стоки са облекла или обувки за деца или стоки, които са рискови за тях, каза още Маргаритов.
Топ Новини