Ръководството на ПП ГЕРБ се срещна със Строителната камара

Борисов: Цените на българското строителство на магистрали, жп линии, пречиствателни станции са най-ниските

След успешната програма за санирането, ГЕРБ се ангажира да реализира Национална програма в областта на водите, насочена към осигуряване на чиста питейна вода и пречиствателни съоръжения в по-малките населени места. Това обявиха водачите на листи за Варна и Бургас Лиляна Павлова и Ивелина Василева на среща с Управителния съвет на Камарата на строителите в България (КСБ), на която присъства и лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов. Те представиха предизборната програма на ГЕРБ и политиките, които ще са приоритет в следващ мандат.
Целта на програмата ще е да се финансират ВиК проекти там, където не е възможно да се кандидатства по Оперативните програми. Предвижда се ресурсът да се осигурява от държавния бюджет и да е по близо 100 милиона лева годишно.
Борисов акцентира, а строителният бранш приветства идеята на ГЕРБ да се облекчат бизнеса и хората като администрацията сама да събира по служебен път нужните й документи и разрешителни.
Председателят  на КСБ инж. Николай Станков изрази позицията на строителите, че категорично застават зад програмата за саниране и настояват тя да бъде продължена. „Позитивният ефект от програмата е видим и поставянето й в контекста на политическия дебат не е в интерес на обществото предвид нейната социална значимост“, каза инж. Станков.  Той съобщи, че според камарата цените за саниране са ниски и в момента разработват анализ, който скоро ще бъде оповестен.
Борисов напомни, че по програмата за саниране са ангажирани 570 малки фирми.
По повод упреците, че едни и същи големи фирми печелят обществените поръчки в държавата, от КСБ обявиха, че ще публикуват анализ на разпределението на обществените  поръчки в строителния бранш, за да се разсее това съмнение.
Пред Борисов строителният бранш поиска от закона за обществените поръчки да отпадне критерият най-ниска цена, защото резултатът от него е винаги негативен.
На срещата беше повдигната и темата с обжалванията на обществените поръчки, които прекомерно забавят инвестиционния процес. Като пример беше посочен търгът за тол системата, която не може да стартира близо година. Въвеждането й ще осигури справедливо заплащане при използването на пътищата, а събраните средства ще отиват целево за строителство и поддържане на пътната мрежа.
Борисов благодари на КСБ за помощта им при трагедията в Хитрино и ангажимента на фирми, членове на Камарата, да възстановят 11 къщи.
Цените на българското строителство на магистрали, жп линии, пречиствателни станции са най-ниските. Това потвърдиха и от ...

Публикувахте от Бойко Борисов в 24 февруари 2017 г.