Удълбочават шест пристанища в Бургаския залив, археолози дебнат за находки по морското дъно

Мисия Бургас

01-04-2017, 16:13

Снимка:

Infrastructure.bg

Автор:

БургасУтре

Всичко от Автора

Още по Темата:

Пристанище Бургас остава затворено. Температурите до - 13

Драгажните дейности са на стойност 5,5 млн. лева и ще продължат три месеца

Шест пристанища в Бургаския залив ще бъдат удълбочавани в следващите три месеца, но това няма да засегне осезаемо корабния трафик и товаро-разтоварните дейности в района. Това става ясно от отговор на Държавно предприятие „Пристанищна инфрастуктура“ (ДППИ) след запитване на „Флагман”.
Припомняме, че миналата седмица Министерският съвет прие Решение за изпълнението на дейности, свързани с хидротехнически работи за постигане на проектни дълбочини на пристанищата в акваторията на Бургаския залив с моторен кораб „CHRISTOS XXVI”, плаващ под знамето на Сейнт Винсент и Гренадини.
Корабът тип „влекач“ ще извършва дейности в пристанищни терминали Бургас-изток-1, Бургас-изток-2, Бургас-запад, Росенец и Несебър от пристанище за обществен транспорт с национално значение Бургас, както и в разположените в Бургаския залив пристанища за обществен транспорт с регионално значение „Порт България Уест“, „Кораборемонтен завод Порт-Бургас“, „Трансстрой-Бургас“ и „Бургаски корабостроителници Южен кей-Л“, рибарско пристанище „Порт България Уест“ и пристанище със специално предназначение „Бургаски корабостроителници“.
Драгажните дейности ще се извършват от консорциум „ГЕО-СПАН“ в изпълнение на сключен договор с ДП „Пристанищна инфраструктура“, чийто предмет е „Рехабилитация за постигане на проектни дълбочини на пристанищните терминали в района на действие на Териториално поделение-клон Бургас“. Разрешението е за срок до приключване на драгажните работи, но за не повече от 100 дни, считано от датата на постановяване на решението на Министерския съвет.
Хидротехническите работи в акваториите на пристанищни терминали Бургас-запад и Несебър от пристанище за обществен транспорт с национално значение Бургас, както и на разположените в Бургаския залив пристанища за обществен транспорт с регионално значение „Кораборемонтен завод Порт-Бургас“ и рибарско пристанище „Порт България Уест“ ще се осъществяват под непрекъснато археологическо наблюдение в съответствие с изискванията на Закона за културното наследство, а преди започване на дейността в акваторията на пристанищен терминал Несебър ще се извърши и археологическо проучване.
От ДППИ увериха, че драгажните работи се извършват в условията на непрекъсната експлоатация на плавателните канали и акватории. Изпълнителят задължително съгласува писмено графика за извършване на драгажните работи с операторите на пристанищните терминали и с Дирекция „Морска администрация“ - Бургас.
Общата стойност на поръчката е 5 489 000 лв., без включен ДДС.
Драгажните дейности са започнали на 24 март и се очаква да приключат през юни, информираха още от ДППИ.