Н. Нанков: Опитват се да саботират ТОЛ системата

Обмисля се система за контрол на средната скорост по магистралите след изграждането на тол системата

"Това е част от съпротивата за тол системата", заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, пред БНТ, относно разпространяването на фалшив документ за избор на изпълнител на обществената поръчка за изграждане на ТОЛ система. "Едни хора вече втора година се опитват да саботират ТОЛ системата", категоричен е Нанков и добави, че комисията не е приключила със същинското разглеждане на предложенията.

Николай Нанков обясни, че се обмисля система за контрол на средната скорост по магистралите след изграждането на тол системата. "Това е абсолютно възможно и трябва да бъде направено", изтъкна министърът. Той обясни, че се разглежда и варианта трафик камерите да бъдат пригодени да отчитат средната скорост.

"За първи път от 40 години стартира такъв ремонт", коментира ремонтните дейности на тунел "Витиня" министър Нанков. Забавянето на ремонта било продиктувано от конструктивни проблеми, обясни той и припомни, че реновирането на "Витиня" е започнало без проектна документация как е строен тунела.

По думите на министъра "Ечемишка" и "Витиня" вече имат европейски облик и са най-сигурните тунели в страната. "Ще затворим дясната тръба от понеделник", обеща министърът. "Ще се опитаме средата, края на ноември да приключим с някой от основните дейности", обясни Нанков. Целта е тунелът да влезе в експлатация за активния зимен сезон - "Мислим, че за месец и половина - два ще приключим част от ремонта", обясни министърът.

На въпрос за изграждането на цялата отсечка на магистрала "Хемус" Нанков отговори - "Трябва поетапно да ремонтираме "Хемус". Той добави, че над 47 км. асфалтова настилка са в лошо състояние. Според него ремонтът е наложителен, а цената му е 220 млн. лева.

Относно магистрала "Струма", Нанков бе категоричен - "Спазихме екологичните норми и процеси". Според него всички тези големи проекти за пътната инфраструктура са пряко свързани с туризма.

Част от еколозите възразяват на избрания вариант, коментира министър Нанков. Според него техният протест е "извън екологичната тема".

"Не видяхме логични аргументи срещу някой от вариантите. Доста несериозно", изтъкна министърът, добавяйки че някои от природозащитниците са коментирали икономически или инженерни проблеми, след като всички компетентни органи са се изказали.