Министър Нанков: Строителството на АМ "Струма“ се изпълнява по график

За най-тежката отсечка през Кресненското дефиле вече има постановено решение по ОВОС

Пътният сектор в България в последните 30 години е изключително недофинансиран. Необходимите средства за поддръжката на републиканската пътна мрежа на годишна база са над 1,2 млрд. лв. Приходите от винетни такси, с които към настоящия момент Агенция „Пътна инфраструктура“ разполага и влага в поддръжката на пътищата, са около 300 млн. лв., което включва и зимното почистване. Тол-таксите ще решат този проблем. Това коментира днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков в предаването „Здравей, България“ на Нова телевизия.

Нанков увери, че строителството на АМ „Струма“ се изпълнява по график, като 25-километровият участък от Кресна до Сандански, ще бъде изграден за по-кратки от заложените срокове и посочи, че пусковият срок ще бъде краят на 2018 година. Той информира, че за най-тежката отсечка през Кресненското дефиле вече има постановено решение по ОВОС, което е подписано от министъра на околната среда и водите. „Дори и да има обжалвания, през 2019 г. ще можем да започнем строителството по график“, посочи строителният министър.

„Надяваме се зимата да бъде по-лека от предишната, за да спестим от заложения ресурс за зимна поддръжка на пътищата“, каза Николай Нанков и обясни, че държавата разходва годишно между 57 и 80 млн. лв., в зависимост от зимните условия. Спестените средства ще бъдат използвани за поддръжка и рехабилитация на пътната инфраструктура, коментира още регионалният министър