Купуваме билет за метрото с телефонно приложение

През станциите всеки ден преминават над 340 хил. души

В софийското метро вече може да се купи билет и без да се редим на опашка. Това е възможно благодарение на смартфон-приложение, чрез което картата за еднократно пътуване се закупува за секунди директно пред бариерата за достъп до перона.

Приложението е въведено пилотно в няколко метростанции в столицата, а бариерите за достъп, на които може да се използва, са обозначени със зелен цвят.

През станциите всеки ден преминават над 340 хил. души. В момента едва 24% от всички, които ползват метрото, се редят на касите за билети, тъй като всички останали са с абонаментни карти. Но работата и там се удвоява, тъй като всяко пътуване означава ново нареждане на гишето за продажба.

От "Метрополитен" признават, че засега не се предвижда билет за дадена станция да може да се купува от всяка спирка на метрото, а ще продължи сегашната практика – само от станцията, която ще се ползва.

По тази причина е дадена друга възможност – да се закупи билет през мобилния телефон със специално разработено приложение. Парите, които ще се платят през този начин, се удържат директно от банковата сметка, която, разбира се, преди това трябва да е въведена в приложението.

Не липсват и традиционалисти, които се опитват да избягват пиковите часове. Те категорично отказват да прибягват до мобилните телефони за улесняване на градската мобилност.