Избрани Новини
България става все по-разпознаваема туристическа дестинация
27-01-2018, 14:23
Снимка:МТ
Автор:bulgariautre.bg
Още по Темата:Министър Ангелкова във Венеция: Туризмът е двигател за просперитет
Н. Ангелкова представя проект за преместваеми обекти в „Слънчев бряг“
Н. Ангелкова: Отбелязваме над 60% ръст на португалските туристи
Средно с 1 млн. повече са чуждестранните туристи у нас през всяка година от създаване на министерството
Очакваме да бъде отчетена много успешна 2017 г., която да надгради резултатите от рекордната в туризма 2016-а. В понеделник ще бъдат обявени новите данни за цялата 2017 г. и ние се надяваме да сме се приближили до около 9 млн. чужди туристи. За настоящата 2018-а залагаме цел те да станат 10 млн. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова в интервю за Дарик радио.
Тя подчерта още, че България става все по-разпознаваема туристическа дестинация, което е проличало и от последните й международни срещи. По време на Световния икономически форум в Давос, където нашата страна участва с делегация начело с премиера Борисов, двустранните разговори са имали много голям успех. Имах среща с Петер Лохбийлер, директор в booking.com, и се договорихме при оплаквания, че хотели предоставят услуга в букинг, а не са регистрирани у нас, да не бъдат рекламирани. Контролът ни в тази посока ще бъде завишен и се надявам, че с втората част на промените в Закона за туризма за това ще помогне създаването на туристически инспекторат, коментира Николина Ангелкова.
Министърът поясни, че основната тема на последните й разговори на международните форуми в Мадрид и Венеция е била да се обърне вниманието на целевите пазари към страната като целогодишна дестинация и място за добри инвестиции в туризма. С министъра на туризма на Гърция Елена Кунтура обсъждахме възможността за съвместни туристически продукти по отношение на далечни пазари, включително Китай, защото туристите от тази страна искат да посетят няколко държави, идвайки в Европа. Ето защо е добре да обединим усилията си. Със Сърбия също имаме вече протокол за сътрудничество и създаване на такива съвместни продукти, акцентира Николина Ангелкова.
Тя потвърди, че интересът към предстоящия летен сезон у нас не отслабва и 90 процента от 5-звездните хотели вече са резервирани. Вървим в посока за привличане на висок клас туристи, което се доказва и от статистиките – ръстът на приходите изпреварва ръста на входящите туристи, и съвсем логично големите инвеститори са привлечени от идеята за изграждане на нови обекти с 4 и 5 звезди по Черноморието и в големите градове.
България става все по-популярна и в по-далечни държави. В САЩ например миналата година започнахме пилотна кампания за рекламиране на страната и ръстът на американските туристи за 2017 е близо 10 на сто. България участва във всички изложения и работи активно за дигитализацията на рекламата си и присъствието в интернет, каза Николина Ангелкова.
Министърът обърна внимание и на българското председателство на Съвета на ЕС, което е изключително важно - в момента сме във фокуса на света. Нашата цел е максимално да покажем страната си и ще използваме всички форуми по програмата – в София, Варна, В. Търново и др., за да я представим.
По отношение на зимния сезон министър Ангелкова изрази надежда за очаквани ръстове от около 5 процента, което да надгради миналия много успешен ски сезон. Тя отново подчерта, че развитието на планинския и зимния туризъм е невъзможно без повече инвестиции. Министерството на туризма винаги е било за изграждането на лифтове като най-екологично средство за целогодишен достъп до планините. И това важи не само за Банско, но и за другите региони, но трябва да става изцяло според изискванията на българското и европейското законодателство.
С решението си правителството даде възможност да се строи в буферната зона на Банско, но само на спортно-технически съоръжения, наблегна министърът. От тук нататък предстои да бъде внесено инвестиционно намерение, което подлежи на екологична оценка и ред други процедури по съгласуване и обществено обсъждане.
Министър Ангелкова поясни също, че резултатите от управлението на морските плажове през последните две години са много добри, намален е броят и на неохраняемите ивици. Туристическата администрация ще продължи да работи за групирането на плажовете. Важно е те да имат стопани, за да е осигурено почистването, водното спасяване и другите дейности. Това е важно не само за протребителите, но и за туроператорите, които искат да са сигурни за пребиваването на своите клиенти. Продължаваме да стартираме процедури за отдаване под наем и концесия, за да можем да обезпечим своевременно сезона, заключи министър Ангелкова.
Топ Новини