Община Пловдив се среща с Гугъл за училищата

Тя е по повод въвеждането на облачни технологии за образование в града

Замeстник-кметът на Община Пловдив Стефан Стоянов проведе среща с представители на Гугъл по повод въвеждането на облачни технологии за образование в града. Всички училища в Пловдив активираха облачни услуги през 2018 година, като по-голямата част ползват технологии на Гугъл. Близо 500 учители са преминали курсове, а над 100 от тях вече са сертифицирани учители на интернет гиганта.

По време на срещата бяха обсъдени възможности за нови технологични решения за класната стая и различни програми за подкрепа на училищата. Големият интерес от страна на американската компания е лидерското място, което България е заела при сертифицирането на Гугъл учители през последното тримесечие. Над 200 учители са взели изпитите си, като половината от тях са в Пловдив.  Друг интересен факт е, че Пловдив е един от малкото градове, който е успял да започне процеса по дигитализация на 100%.

На дискусията, която продължи около час, присъстваха Кевин Келс – глобален директор „Образование“ , Лиз Спрод – директор за Европа, Близкия изток и Азия за G suite , Анна Ереметиева – мениджър обучения, и Александър Ангелов от Център за творческо обучение .

Срещата се проведе в Лондон на щанда на Гугъл, по време на най-голямото изложение за нови технологии в образованието (BETT).  На изложението присъства и голяма група от България. Над 50 учители и директори от София, Пловдив и Варна участват на четиридневното световно изложение.

През 2019 година Пловдив цели да създаде добри практики в няколко водещи училища, които да са пример за глобалната програма на G suite за образование.

И през тази година община Пловдив продължава изпълнението на образователната си стратегия и въвеждането на умни технологии в училищата. Предстои отварянето на програмите за техническа помощ на учебния процес и стартирането на нова серия от обучения по използването на облачни технологии, като в момента се подготвят актуални критерии, съобразени с новите технологични тенденции.