Вече плащаме и за ръчен багаж в самолета

Общество

05-10-2012, 11:06

Снимка:

БГНЕС

Автор:

Елза Парини

Всичко от Автора

Нискотарифен превозвач изненада неприятно пасажерите си

Хиляди клиенти на ниско бюджетната авиокомпания Wizz Air получиха електронни писма с потресаващата новина, че вече трябва да плащат и за ръчния си багаж.

Според новите правила, влизащи в сила от 24 Октомври 2012 г., ръчният багаж в кабината, качен от пасажерите на унгарския авиопревозвач, се разделя на две части: малък и голям, първият безплатен, вторият - платен.

Под малък багаж разбирайте ученическа раница, чанта за лаптоп или багаж с размер до 42x32x25 см, който да поставите под седалката си.

Големият багаж е този, който преди качвахме на борда без проблем, а именно с размери до 56x45x25 см., този куфар ще оскъпи билета ви с 20 лева ако платите онлайн, 40 ако е при регистрацията и 60 лева ако е непосредствено преди качването ви в самолета.

Разбира се в писмото на превозвача обстойно се изтъкват причините, сред които са намаляване на разходите, ускоряване на качването и избягването на нежелани закъснения, както и осигуряване на по-голям комфорт.

"Новите правила за салонния багаж ще се прилагат към всички полети, резервирани на или след 4 октомври 2012 г. за пътуване от 24 октомври 2012 нататък. Ако резервирате полет преди 4 октомври 2012, можете да носите голям салонен багаж на борда - безплатно.

Правилата вече се прилагат при полети между Катовице и Лондон "Лутън" и ще продължат да се прилагат без прекъсване.

Тези правила не се прилагат за полети до и от Украйна, с изключение на Будапеща-Киев и "Лутън"-Киев. Тези правила не се прилагат за полети, оперирани от Wizz Air Украйна (WAU)", пише още в електронното писмо на Wizz Air.

За да омилостивят клиентите си от авиокомпанията за евтини, но не чак до там пътувания, се хвалят: "За нови резервации на полети, излитащи от 24 октомври нататък, всички цени на Wizz Air ще бъдат с отстъпка от BGN 10*, за да споделим очакваните спестявания със своите пътници".

Тоест клиентите уж получават отстъпка от така или иначе неясното ценообразуване на нискобюджетния превозвач.

Вече се появиха коментари в европейската преса, повечето осмиващи новите правила, но всички са единодушни, че това е изнудване и обезсмисля абсолютно идеята за нискотарифна авиокомпания.

Може би от превозвача смятат, че ако возят бедни пасажери, то те нямат достатъчно пари за вещи и едва ли биха имали багаж... тези който все пак са имали пари за куфар и дрехи в него, значи имат и 10 евро за такса ръчен багаж.

Тук е моментът да споменем, че наскоро в редакцията получихме и сигнал от наш читател, който в писмото си споделя, че в последният рекламен имейл от компанията Wizz Air е получил оферта – "Седмица на Милано, цени Милано – София от 49,90".

Клиентът откликва на "адвертайзинга" моментално и проверява за самолетен билет в рекламираната седмица и дестинация, най-евтиният билет се оказва 450 лева.

Може би в рекламата има печатна грешка и са пропуснали една нула, или може би Wizz Air смята клиентите си за балъци. Извинете за турцизма, то сигурно клиента се е почувствал леко наведен...

Сещам се за едно родно ТВ предаване - "Без багаж", може би вече трябва да пътувате из Европа точно така...