Стрес в ЧЕЗ: Печатат брошури в своя защита

Изпращат ги със сметките, за да обяснят какво съдържат фактурите

След невижданите протести в София и страната срещу нереално високите сметки за ток, чешката ЧЕЗ реши да започне кампания с брошури, в която да разясни на клиентите си в Западна България съдържанието на месечната им фактура за електроенергия.

В следващите месечни сметки ще се съдържа брошура с подробна информация за образуването на цената на ел. Енергията.

"Целта на кампанията е отделните такси, включени в цената, както и начинът на формиране на крайната сума, да станат ясни за всеки един клиент. Вярваме, че брошурата ще спомогне на потребителите да разберат всички тарифи и добавки", каза изпълнителният директор на ЧЕЗ Електро България Кремена Стоянова.

Закъснялата кампания "Бъдете информирани" цели да ни убеди как от всички компоненти във фактурата ни, за ЧЕЗ остава само цената за достъп и пренос през разпределителната мрежа.

От компанията допълват, че и тази сума не оставала чиста, защото значителна част от нея се връщала към НЕК за покупката на електроенергия за технологичен разход.

Другите компоненти като: цена за достъп до електропреносната мрежа, цена за пренос през тази мрежа, добавка за зелена енергия, цена за високоефективно комбинирано производство, невъзстановяеми разходи се събирали от ЧЕЗ, но се превеждали на другите участници от веригата производство-пренос.

Това са производителите на електроенергия, Електроенергийния системен оператор, Националната електрическа компания. От ЧЕЗ се кълнат, че за тях остават едва 9% от фактурираната стойност в сметките ни.

С тези скромни средства компанията поддържала и подобрява клиентските услуги, инвестирала и обновява електроразпределителна мрежа.