EVN публикува приватизационния си договор

Шефът на дружеството даде своята версия за нарастващото недоволство

Днес EVN публикува приватизационния си договор.

Регионалният шеф на EVN България Йорг Золфелнер бе категоричен, че не се страхува за лиценза на дружеството.

Регионалният шеф на EVN България Йорг Золфелнер отказа да разкрие каква е заплатата му. "Моята заплата не е в регулаторната база на разходите на дружеството. 100 000 лева са фантастична сума, абсурд", заяви Золфелнер, пише 24 часа.

Той даде и своята версия за нарастващото недоволство по улиците на страната:

"Протестите са резултат от енергийната бедност в страната - в България има доходи, при които хората не могат да управляват разходите си за енергия".

Золфелнер обоснова коментара си на зависимостта на българския пазар от международните, които "не могат да бъдат управлявани".

Според него в момента на първо място стои въпросът какви тайни има в договорите на електроразпределителните дружества.

"От една страна имаме фиксирана възвращаемост на капитала, от друга страна имаме повече оперативни разходи от тези, които са одобрени в регулаторната рамка", посочи той.

По думите му разликата между тези 12 и 16% и реалната възвращаемост са значими. Средната възвращаемост е 5,85%. Средната цена за 2008 160 лв. за мегаватчас, цената досега е намаляла до 5,7%. Имаме увеличение на фактурите със средно 13,6% на фактурите от 2011 до 2012 година, каза още Золфелнер.

EVN е 100% собственост на Австрийската фирма, но активно инвестира в България и води до добри резултати. До сега са инвестирани над 1,1 млрд. лв. в българска енергетика в Стара Загора и Пловдив, заяви Калина Трифонова, председател на дружеството. Това е много повече от предишните години, когато компаниите бяха държавни. Инвестираме в подобряване на мрежата, трафопостове, подмяна на мрежа. Подобрихме топлофикацията в Пловдив, инвестирахме в нови, ефикасни съоръжения, намалихме сметките, каза тя.

Сътрудниците в компанията съвестно изпълняват задълженията си и отстраняват аварии, независимо какво е времето. Ние закупуваме високопроходима техника, джипове, но това е, за да си вършим работата. Никой от дружеството не си позволява да се вози в джип.