EVN упорито мълчи след 3 жалби за двойни сметки и тихо подменен електромер

Бургазлия се видя в чудо от безумното отношение на енерго монопола спрямо клиентите си

"Австрийското дружество EVN за пореден път показа некоректност и социална безотговорност спрямо изрядни платци и съвестни клиенти", не спират да се жалят потребители в редакцията на Burgasutre.

След като от енерго монопола упорито не отговарят на нито една от трите жалби, които подал бургазлията Стоян Димитров и му начислили огромни сметки, той потърси съдействие от Burgasutre, за да разкаже за случая си.

Мъжът обясни, че две от жалбите са свързани с две подменяния на електромера без уведомление или протокол от страна на енергото, а третата е провокирана от двойни сметки за ток при същата консумация. Димитров разказа, че за жилището си в к-с "Меден Рудник" през лятото плаща около 70 лв. за ток, а зимата сметките били около 150 лв.

През последните три месеца обаче семейството започнало да получава изненадващо завишени фактури от 270 до над 310 лв., които според Димитров няма как да са реални, тъй като не са повишили потреблението си на ел. енергия.

Естествено бургазлията побързал да подаде жалба до дружеството, на която въпреки че отдавна са минали седмици, никой не е отговорил.

"Искам да ми обяснят как от 150 лв. изведнъж станаха 350 лв. Имаме и двойно отчитане на декемврийската и януарската фактура и не мога да разбера как точно на 31 декември инкасаторката е засякла тока", жалва се бургазлията.

Единственото, което получил като отговор, и то устно, е, че корекции по сметката няма да има.

Другите два сигнала, които е подавал до компанията са свързани с двукратна подмяна на електромера без да бъдат уведомени нито той, нито съпругата му. "Първият път добре, че техниците подхвърлиха хвърчащ протокол във входа, за да разбера, че има смяна", обяснява бургазлията. Мъжът недоумява защо не е е бил предупреден от компанията.

Вторият път се усетил, че от енергото са сложили електронен уред от новия тип след като съпругата му се обадила, че токът внезапно спрял, а когато Димитров погледнал шкафа с електромерите видял, че неговият е подмемен. Протокол или предупреждение отново нямаше, обяснява бугазлията.

Освен това мъжът разказа, че проблем с двойни сметки имат огромна част от блока. Съседи на Димитров от двата входа "А" и "Б" масово се оплакват от 100% завишени сметки без да са променили навиците у дома. Най-странното в случая е, че част от живущите пък плащали супер ниски сметки в сравнение с останалите, при условие, че допреди няколко месеца фрапантни разлики във фактурите на живущите в блока нямало.

Сигнал в редакцията на Burgasutre подаде и Николай Петров, който също недоумява откъде идват шокиращите сметки за ток през последните месеци, които получава. Мъжът разказа, че има две жилища.

Единият апартамент се намира в Бургас в к-с "Зорница", за който през януари изчислил, че има 70% по-голяма фактура спрямо предния месец. За бургаското си жилище Петров трябва да плати 176 лв. За другия си апартамент, в Сливен, пък получил “честитка” тройна сметка. За 50 кв. площ според EVN мъжът е изразходил ток на стойност 167 лв.