Не дело, а обсъждане, призова експерт клиентите на "Топлофикация"

Все повече са хората и фирмите, които се възползват от възможността за решаване на спорове чрез медиация, отчита Албена Комитова

Откриването на център за разрешаване на спорове към "Топлофикация - София" ще помогне за преодоляване на напрежението между общинското дружество и неговите клиенти, препоръча Албена Комитова - един от основателите на Центъра за разрешаване на спорове.

Според нея по този начин обучени специалисти ще могат да водят преговори с клиентите и да договарят споразумения с длъжниците.

Съдиите правят всичко възможно да насърчават гражданите и "Топлофикация" да решат доброволно спора и да намерят начин за изплащане на дължимите задължения. Но от "Топлофикация" не са особено гъвкави в това отношение и за съжаление рядко се стига да постигане на споразумение, посочи Комитова.

Все повече са хората и фирмите, които се възползват от възможността за решаване на спорове чрез медиация, отчита експертът. За съжаление обаче, повечето медиации се провеждат в рамките на вече образувано съдебно производство, тъй като продължава да действа рефлекса при проблем да се търси решение от съда, смята Албена Комитова.