Асансьори катерят баира до метрото в "Дружба" 2

Общината ремонтира моста над автоборсите в Горубляне

Кула с два асансьора и стълби да свързват "Дружба" 2 с метрото при Цариградско  шосе предлага главният архитект на София Петър Диков на инициативен комитет от живеещи в квартала.

Около 1500 човека във Facebook групата "Метро и за "Дружба 2" настояват за нормален достъп до него.

Преди няколко месеца арх. Диков призна, че кварталът няма връзка с метрото и обеща алея със стълби и тунел.

Предвижда се асансьорите да се движат в кула от ниската част близо до "Цариградски комплекс" и ще извозват желаещите да ползват подземната железница до нивото на бул. Цариградско шосе, от там хората ще вървят в пасарелка – тунел като над бул. "Малинов" в "Младост" 1.

Кабините ще събират поне 12 човека като така вътре ще могат да влизат хора с увреждания и майки с детски колички. Като излязат от пасарелката, на нивото на Цариградско ще има алея, широка 3 м.

По нея желаещите да ползват метрото ще минават зад хотела, после покрай "Интер експо център" ще излизат на тротоара, а оттам ще влизат в станция 19. Така те ще ходят пеша около 260 метра.

"Проектът със стълбите и двата асансьора ще струва на кметството около 370 000 лв. Това е най-евтиният вариант за връзка между "Дружба" 2 и метрото", уточнява пред в. "Монитор" главният архитект на София.

От общината се надяват фирмата собственик на склона да не иска пари за отчуждаване.

Теренът е зелен пояс и не може да се строи. Ако частникът се съгласи, председателят на ГЕРБ в общинския съвет Малина Едрева ще внесе доклад за проекта до края на месеца и през април той може да бъде приет, а след няколко месеца асансьорите да заработят.

Другият вариант за връзка на "Дружба" 2 с метрото е в тунела, който сега се строи в посока летището, да се направи вход при блокове 220 – 221. До две седмици от "Метрополитен" трябва да обявят дали има техническо решение за него.

Според арх. Диков тунелът може да се раздели на две нива - на долното да са влаковете, а над тях хората да вървят до метростанцията на Цариградско шосе.

Той обаче може да е готов след 2 г., когато бъде пусната следващата станция – между "Дружба" 1 и "Дружба" 2. Тогава трябва да е довършено и продължението на улица "Обиколна", което да води до тунела.

Предвижда се и бул. "Копенхаген" да стигне Цариградско шосе, а мостът над автоборсите в Горубляне да бъде ремонтиран.