220 лв. на ден за тоалетни до Бургас

Мисия Бургас

05-07-2013, 09:32

Снимка:

БГНЕС, архив

Автор:

Burgasutre

Всичко от Автора

Още по Темата:

6 нови камери пазят пътя до морето

"Тракия" пред финал, полагат последните 7 км алфалт

"Тракия" ще наводни южните ни морски курорти

По близо 5 лева на ден ще плаща държавата за всяка от 44-ите химически тоалетни, които ще бъдат поставени край новите отсечки на магистрала "Тракия", по които няма бензиностанции и заведения, пише в. "Стандарт".

Така на ден ще се плащат по близо 220 лв. Това стана ясно при отваряне на ценовите оферти на кандидатите. 6742 лева месечно ще струва поставянето, поддръжката и експлоатацията на 44-ите тоалетни или малко над 160 000 лв. за двугодишния срок на договора. Цените са в случай, че бъде избрана по-ниската оферта на хасковската фирма "Ти енд джи мастер клин". Другият участник в търга е предложил цена от близо 180 000 лв.

"Тракия" ще наводни южните ни морски курорти

ългари ще наводнят курортите по южното ни Черноморие през юли и август. Това прогнозира председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин. Пускането на изцяло завършената магистрала "Тракия" само след няколко дни ще увеличи значително трафика към хотелите край Бургас, прогнозира той. Новината за бранша в Слънчев бряг, Созопол, Приморско, Китен и Царево може да е добра, но за бизнеса край Варна не е особено приятна.

Причината е, че за по-голяма част от българите Северното Черноморие остава изолирано. Само три часа ще делят софиянци от Бургас при спазване на ограничението за шофиране със 130 км в час по изцяло завършения аутобан. В същото време пътуването от столицата до Варна все още е кошмарно.

От магистралата към Северното Черноморие няма изградени и 150 км от общо предвидени над 430 км. А съществуващият аутобан се нуждае и от доста ремонти. Така в добрия вариант разстоянието се взима за 5-6 часа, при това със затваряне на очите за част от правилата на движение и рисково шофиране. На всичкото отгоре няколко поредни години движението в посоката София-Варна беше отбивано през стария път заради ремонти на платната и на съоръженията по "Хемус".

Ако пък шофьорите решат да минат по завършената "Тракия" до Бургас и след това да тръгнат на север към Варна, няма да спестят много време. Те ще трябва да се преборят с мъчителната отсечка между Бургас и Варна. По тесния път се кара с ниска скорост, което изнервя водачите и ги кара да изпреварват рисково, а резултатът често е трагичен. В същото време предстоят ремонти на мостове и по двата аутобана, които малко след земетресението в Перник бяха окачествени като "спешни" и бяха стартирани по бърза процедура, но все още дейностите по тях не са започнали въпреки избраните изпълнители.

Така войната за привличане на родните туристи между курортите на севера и юга зависи именно от битката между магистралите "Тракия" и "Хемус". А преимуществото е на страната на "Тракия". През уикенда сме пълни, твърдят хотелиери от бургаския регион, а експертът в бранша Румен Драганов дори прогнозира рекордна заетост през това лято и ръст от 3-4% на туристите. Северните курорти от своя страна ще разчитат на незастроена и на места все още запазена природа, спокойствие, семеен имидж и организирани чужди групи, пристигащи от летище Варна. И не на последно място на най-горещото лятно рок събитие в Каварна.