Избрани Новини
Антибългарската кампания на острова удря по БГ туризма
11-01-2014, 13:54
Снимка:БГНЕС
Автор:Нели Нейкова
Още по Темата:„Долината на тракийските царе“ в Новите чудеса на България
Ръстът на чуждестранните туристи по-малък от миналата зима
Негативната кампания срещу България, която се води във Великобритания и Германия, заради отварянето на трудовите пазари "удрят" доброто име на страната ни като туристическа дестинация.
Трябва да се заложи на посланието, че не се очаква толкова българи да отидат в Англия, колкото англичани ще дойдат у нас на почивка. Това заяви Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма, според когото вече е нанесена имиджова щета на българския туризъм. По думите му, самите британци в последните класации посочват плажните барове в България сред приоритетите на родния туризъм. Драганов констатира, че този "удар" по българския туризъм е подсилен и от липсата на адекватна реакция от страна на правителството, което по никакъв начин не реагира на нападките от старите страни-членки на ЕС.
Драганов прогнозира едва 2% ръст на чуждестранните туристи през този зимен сезон спрямо миналия. Прогнозата му е на базата на ръста на записванията към момента на основните за България емитационни пазари. Причина за тези минимални очаквания, според него, е не само липсата на сняг в зимните ни курорти и топлото време, но и дебатите около връщането на тютюнопушенето в ресторантите. Отчетено е забавяне на записванията на туристи в края на ноември и началото на декември 2013г., защото почти всички чуждестранни туроператори са решили да изчакат решението на Народното събрание за пушенето на обществени места, тъй като чужденците смятат това за промяна на общите условия.
При броя на почивките на българите в страната в края на миналата година, както за студентския празник, Коледа, така и за Нова година също се отчита намаление - от 8% спрямо същия период на предходната година.
Топ Новини