Избрани Новини
Съдът: Девет жертви на АМ “Тракия“ заради безхаберие и небрежност
25-02-2014, 16:14
Снимка:интернет
Автор:Елица Велчева
Още по Темата:10 години решетки за шефа на "Ентуртранс", 5 г. шофьора на рейса-ковчег
Рейсът на Ентуртранс, в който загинаха 9, бил от 1989-а
Искат нова техническа експертиза за касапницата с рейс на "Ентуртранс"
Делото влиза в Апелативен съд Бургас заради протест на прокуратурата и жалби на подсъдимите
Трагедията на АМ “Тракия“ от 2011 г. с автобуса на фирма Ентуртранс, при която загинаха 9 души а 11 бяха ранени се дължи на безхаберие и небрежност от страна на собственика на фирмата Ениз Ченгел, шефа на транспортния отдел Николай Точев и шофьора Светослав Димитров. Това пише в мотивите на съдия Денчо Стоянов, които бяха оповестени днес.
Тримата подсъдими са извършили деянията по по непредпазливост, но са били длъжни и са могли да ги предвидят. Ченгел и Точев са осъдени на 10 години лишаване от свобода при първоначален общ режим в затворническо общежитие от открит тип, Димитров получи наказание 5 години лишаване от свобода.
"Най-голямата отговорност за безопасността на пътниците, движещи се в автобусите на фирма „Ентуртранс“, носи именно управителят й – подсъдимият Ченгел“- се казва още в мотивите за произнесената през септември 2013 година присъда. Съдът коментира лошото техническо състояние на автобуса - ковчег и на другите коли, собственост на "Ентуртранс", многоборйните сигнали от шофьорите за проблеми на пътя с колите, липсата на текущи ремонти на водзилата , на периодични технически и предпътни прегледи на автобусите и на водачите и фалшивия документ за технически преглед предоставен по делото.
Според аргументите на съдия Денчо Стоянов Николай Точев абсолютно не е изпълнявал служебните си задължения да осигурява нормалното преминаване на автобусите на технически преглед. Документация за тези обстоятелства, е била съставяна, без да е извършван физически преглед. Шофьорът Светослав Димитров е е знаел, че автобусът е в лошо техническо състояние, но се съгласил да извършва превози, рискувайки собствения си живот и този на пътниците. Направил е всичко възможно да окаже помощ на пострадалите, установява решаващият съд. Той обаче посочва, че подсъдимият не е предприел намаляване на скоростта и спиране на автобуса след възникване на опасността, а е нарушил правилата за движение. Делото ще бъде изпратено утре в Апелативен съд – Бургас. По него са подадени протест от прокуратурата и жалби от подсъдимите.
През септември миналата година близките на жертвите също останаха недовони от присъдите и ги определиха като много ниски. На 15 юни 2011 година автобусът на "Ентуртранс" по линията София - Бургас катастрофира на автомагистрала "Тракия" и доведе до жестоката трагедия. Автотехническата експертиза по делото доказа, че ходовата част и спирачната система на автобуса са били силно износени.
Топ Новини