Може и да не строят трамвай през Борисовата градина

Цялата процедура по изграждането на трасето е в съответствие с действащите норми, обяви главният архитект на столицата

Ако хорското недоволство срещу новата трамвайна линия около Семинарията се окаже прекалено голямо, проектът може да бъде прекратен. Това обяви главният архитект на София Петър Диков преди редовното заседание на Комисията по околна среда към Столичния общински съвет.

Цялата процедура по изграждането на трасето е в съответствие с действащите норми, но сред гражданите има негативни настроения спрямо линията. „Най-вероятно тепърва ще преценяваме наново, защото има един основен принцип, според който на човек насила можеш да му вземеш нещо, но не и да му дадеш", заяви Диков, цитиран от „Нюз.бг”.

Ако няма желание от живеещите в ж.к. „Дианабад" и Студентски град, то нуждата от нов трамвай ще бъде преоценена. Диков обаче настоя, че изследванията от общия план показват ползата от него. „Дори планът да се приеме, той най-вероятно ще отиде на съдебна процедура, съдейки по реакциите на хора и сдружения", каза главният архитект на София. Според него едва ли в скоро време ще се пристъпи към реализация на тази промяна в градоустройствения план.

Преди началото на заседанието двама столичани, които дойдоха за заседанието, обявиха пред медиите, че трамвайната линия е първи етап към застрояването на Борисовата градина.

Веселин Тодоров, който живее в квартал „Изгрев", алармира, че по план новата трамвайна линия трябва да минава през Борисовата градина. Столичанинът припомни, че тя е защитена по параграф 12 от Закона за културните ценности, но допусна, че след използването й с цел транспорт тя ще загуби своята защита, след което защитения си статут. Ако това стане, предупреди той, има вероятност нейният статут да бъде изцяло сменен, което ще позволи близо 40 декара гора с вековни букови и дъбови дървета да бъдат изсечени, а земята под тях - застроена.

Архитект Диков побърза да отхвърли тези твърдения и ги обяви за манипулация. Главният архитект припомни, че от 80 години по трасето между площад „Журналист" и Семинарията трамвайната линия минава изцяло през гората, и около нея никога не се е застроявало.