8 нови тролея тръгват от днес из София

Забравяме старите икаруси до края на годината, обеща Фандъкова

Нови 8 енергийно ефективни тролейбуса* тръгват от днес по столичните улици. Те са част от 50-те превозни средства, осигурени по проекта за интегриран градски транспорт по ОП "Регионално развитие". След вече са доставени общо 12 от 50-те тролейбуса. Те се въвеждат поетапно в експлоатация, след като преминат необходимия изпитателен период, информира пресцентърът на СО.

Кметът на София Йорданка Фандъкова обеща след края на тази година старите возила да бъдат забравени:  Това са нови, съчленени автобуси, предназначени с всички възможности за хората с увреждания, майки с колички, с климатизация, нещо, което софиянци заслужават. Тези тролейбуси ще се движат в момента по три от линиите (с номера 4,5 и 11 – бел.ред.), но до края на годината, с идването на останалите 50, ще бъдат подменени около 90% от тролейбусите в София, заедно с единичните, които пуснахме преди няколко години. Така че старите икаруси, които всички сме свикнали да виждаме по улиците на София, да ги забравим след края на тази година.

Общата стойност на проекта е 122,5 милиона лева. Само 7% е съфинансирането от Столичната община, информира БНР.

„Проектът за интегриран столичен градски транспорт” включва и рехабилитацията на трамвайната линия на бул. „България”. Също така има сключен договор за новите електронни табла – 600 нови електронни табла и обявяваме нова процедура за интелигентни системи за управление на 20 кръстовища, отново по този проект”, информира „Фокус”.

*Дължината на всеки тролейбус е 18 метра и има капацитет 160 пътници. Всеки от тях е с асинхронен двигател и система за управление, които позволяват намаление на използваната електроенергия до 15%. Освен това разполагат и с резервен дизел генератор за автономно придвижване, в случай на прекъсване на електрозахранването.

Новите характеристики на тролейбусите качествено подобряват удобството при пътуване в градския транспорт. Те са оборудвани с климатик в салона за пътници и в кабината на шофьора, което е основно предимство за комфорта на пътуване.

Тролейбусите са нископодови (без стъпала и с височина на пода 360 мм от нивото на пътя), което позволява удобен и лесен достъп на хора с увреждания и затруднения в придвижването, както и на майки с детски колички. Достъпът е допълнително улеснен и от светлинната и звукова сигнализация на първата врата, както и от възможността за накланяне надясно, когато тролейбусът е спрял на спирка.