Представят два варианта за обходен път на Казанлък

Тази вечер - обществено обсъждане

Два варианта за трасе на обходния път на Казанлък, чието изграждане е свързано със строителството на тунела под Шипка ще бъдат представени на местната общественост тази вечер от 17.30ч. в Общинската администрация.

При първия вариант – източен обходен път, екипът от проектанти е разработил три възможни трасета, отбелязани с червен, розов и зелен цвят /виж снимката/. Според фирмата-изпълнител на идейния порект, най-логично е трасето с червена линия, чиято дължина е 9.550 км, но то пресича посочената по-горе забранена територия. Трасето в розов цвят преминава през регулацията на града, а северното трасе – в зелено, изисква значителни капиталовложения, поради значително по-голямата дължина – 13.050 км, и тунелно решение с дължина над 1500 м.

При втория вариант – западен обходен път, отбелязан със синьо, дължината на трасето е 3.160 км. Предвижда се връзка на път I-5 с  I-6, западно от Казанлък, заобикаляйки военното поделение. В сравнение с първия вариант се запазва транзитното движение по сегашния южен обход на град Казанлък.

Община Казанлък настоява пред Агенция „Пътна инфраструктура“ за изграждане на обходен път на Казанлък, тъй като предварително такъв бе предвиден само за град Габрово. След проведена от АПИ процедура по Закона за обществените поръчки бе избран изпълнител за изработване на Идеен проект с парцеларен план за обект „Обходен път на град Казанлък, свързващ път I-5 и I-6“. Фирмата, спечелила обществената поръчка, предлага два варианта на възможни решения, по които Община Казанлък да даде своето становище. Насроченото за този четвъртък обществено обсъждане цели представяне на тези варианти пред обществеността и вземане предвид на направените предложения.

В хода на проучванията и проведените срещи и съгласувания с Министерството на отбраната проектантите са установили, че съгласно Постановление № 44 от 19.03.2010 г. на МС е налице територия, която е забранена за въздухоплаване и за разполагане на граждански съоръжения в нея. Именно тя ограничава възможностите за източен обход, но в изпълнение на техническото задание се предлагат два варианта – източен и западен.

Предвид редицата предимства на западен обходен път становището на АПИ, на проектанта и на Община Казанлък е да се разработи и реализира западният обход на Казанлък, във връзка с изграждането на тунела под вр. Шипка.