Сериозен спад на записванията за летния сезон от западноевропейския пазар

Украинската криза оказва отрицателно влияние върху записванията за летния туристически сезон от западния пазар, каза Калин Драганов, член на Управителния съвет на АБТТА. По думите му, ако преди два месеца се е забелязвал спад от 15% на пазара на записванията за летния сезон, в момента e отчетен спад от 30% на холандския пазар, пише infotourism.net.

„Доколкото знам от колегите, положението на скандинавския и немския пазар, също не е по-добро. Кризата в Украйна определено оказва много лошо влияние на записванията от западния пазар”, каза той, като обясни, че е рано да се каже - как се развиват нещата на руския пазар, тъй като при тях записванията за летния сезон започват по-късно. „За съжаление, записванията от западния пазар тръгнаха зле, и ако Министерството на икономиката енергетиката и туризма, не неправи нещо в тази връзка, сезонът ще бъде доста опорочен”, каза Калин Драганов.

„От Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти изпратихме писмо до зам.-министър Бранимир Ботев, в което се казва, че е крайно време да се дадат някакви пари за реклама в Западна Европа и да се разбере, че България отдавна не е част от СССР, а е част от Европейския съюз. За съжаление, този факт се знае от твърде малко хора в Западна Европа. Те все още ни свързват с Русия, като правят връзката, че Черно море е едва ли не - територия, на която ще се водят военни действия”, каза Калин Драганов. По думите му, това се оказва катастрофално за записванията в България.

Министерството наистина трябва да похарчи пари за реклама, защото хората се страхуват да идват в България, заради събитията в Украйна, особено заради тези събития, които са в Славянск. Това ще доведе до един много лош летен сезон за България, прогнозира той. „Не може Министерството на икономиката енергетиката и туризма да виждат как се развиват нещата, и всъщност парите за реклама да отиват за други неща”, каза Драганов.

 

В момента с пари от ОП „Регионално развитие“ и 15% съфинансиране от държавния бюджет, Министерството на икономиката и енергетиката провежда рекламна кампания на българския туризъм на няколко чуждестранни пазара: Германия, Швеция, Полша, Румъния и Русия. Кампанията включва: рекламни клипове по телевизии, печатна реклама в масови и специализирани издания, интернет реклама, външна реклама и организиране на посещения на чуждестранни журналисти с цел запознаване с българския туристически продукт и предлагане на място.

В Румъния в момента се излъчват видеоклипове по румънски телевизии, публикуват се рекламни карета за морски и културно-познавателен туризъм в масови и специализирани списания, в ход е и кампания с банери в интернет сайтове. В края на месец май и в началото на юни втора група журналисти от румънски медии ще посети българските морски курорти /в началото на март 8 румънски журналисти посетиха трите основни български зимни курорта – Банско, Боровец и Пампорово, в резултат на което се появиха редица публикации в списания в северната ни съседка/.