Избрани Новини
Онлайн и след смъртта
12-05-2014, 16:33
Автор:AMG
Още по Темата:"Подкрепа" дава безплатна онлайн помощ за работещите в Германия
Вижте онлайн здравното си досие
Проверяваме чистотата на въздуха онлайн
Вече проверяваме резултати от лабораторни изследвания онлайн
Какво да НЕ правим във Facebook
Функция на Facebook стимулира срещите на живо
Арестуваха наркобарон благодарение на снимки в Instagram и Twitter (галерия)
В технологичен век, като този трябва да се замисляме за виртуалното "наследство", което оставяме да напомня за нас
Когато живота приключи, няма връщане назад- това е ясно. Но с развитието на технологиите и промяната в алгоритъма ни на живот трябва да помислим за профилите в мрежите и пощенските кутии след смъртта ни.
Български експерти настояха за правен закон, който да регламентира, какво да се случва с профилите ни, кой да отговаря за снимките и личната информация за нас и нашите близки.
Направено изследване показва, че едва 7 държави в света са намерили своя законов отговор. В американския щат Айдахо има разпореждане, чрез което наследник може да реши съдбата на личните данни и публикациите на починалия си близък.
Около 14 други страни заобикалят липсата на правна рамка чрез алтернативното "виртуално завещание", което се сключва с частна фирма, поемаща отговорността да залични данните, но тук проблем се явява моралната страна на нещата - дали фирмата-изпълнител ще е достатъчно доблестна да изпълни молбата на починалия без да злоупотреби с данните му?
И докато информацията в онлайн банкирането са по-лесно управляеми, не така стой въпроса с личната информация във Facebook, Google, Yahoo, YouTube и други.
Оказва се, че много от компаниите са създали свои собствени правила за тези случаи.
Мрежата на Зукърбърг предлага възможност да се запази вида и изгледа на профила, т.нар. "Мемориализиране" (от Мемориал – паметник).
Google предоставят достъп до акаунта на техен починал потребител на "оторизиран негов представител", макар че тази дефиниция е леко неясна. Освен това целият процес за получаване на достъп е доста продължителен и тромав – дори и с новата privacy политика на компанията, предава Avtora.
Yahoo са развили най- успешната тактика за справяне с проблема – всеки акаунт, който е неактивен повече от 4 месеца, се изтрива.
Twitter просто заключват акаунта при поискване и той става недостъпен.
Социалното пространство е мястото, където вероятността от кражба на лични данни е най- голяма, а какво се случва след като човек почине и не е подготвил и "виртуалното" си Аз за раздяла със земния живот, е въпрос за който всички трябва да се замислим навреме.
Топ Новини