Чейндж бюра лъжат чужденци на центъра, туристите търсят шопска салата*

Пловдив да стане топ уикенд дестинация, искат от бранша

Обменни бюра на центъра в Пловдив мамят чуждестранни туристи. Случва се често, но обектите продължават да си работят, каза пред Plovdivutre.bg Борислав Чернев, експерт "Маркетинг и реклама" в Общинския туристически център. Полицията е наясно с проблема от години, мерки не се вземат. Измамените идват при нас и се оплакват, но не можем да им помогнем, заяви Чернев. Жертви стават по-често индивидиалните туристи, дошли да разгледат града.

В бранша отчитат бум на български гости в сравнение с миналата година. За първите три месеца на 2014-та над 34 000 нашенци са пренощували в града. Приходите от това са почти 2 милиона и половина лева. 13 487 чужденци са вкарали милион и половина от спането си в Пловдив.

Традиционно градът се пълни от гръцки и турски туристи. Следват ги германци, французи, англичани и румънци. Последните седмици има "нашествие" от корейци, китайци и японци, които са се интересували от Фестивала на розата в Карлово и Казанлък.

В туристическия център чужденците питат най-често за културно-историческите забележителности, после къде да опитат традиционни български ястия. Слабо се вълнуват от нощния живот под тепетата. Малката базилика е най-одумваният обект в последния месец. "Чели са, че е открита, интересуват се къде е и какво могат да видят в раннохристиянското място", каза Борислав Чернев.

Античният театър води класацията на най-посещаван туристически обект. Все по-любим, включително и за местните, става Римския стадион. С реализацията на втория етап от проекта с 3D киното и кафето, се очаква да стане още по-посещаван.

Посетителите за повече от ден разпитват и за интересни места в региона. Тук идва ред на проекта "По пътищата на цивилизацията". Той включва обиколка на най-емблематичните пловдивски възрожденски къщи, музеи, храмове, Античния театър и Римския стадион, Асеновата крепост, Бачковския манастир, Музея на авиацията, Беланташ и още църкви и манастири.

Всяка сряда от туристическия център, сутрин и следобед, тръгва безплатен пешеходен тур на български и английски език. Най-често в него се включват индивидуални туристи. Минава се през Главната, Стария град и завършва на Небет тепе.

През лятото се очакват много групи от морето, които спират в Пловдив за ден. През зимата руснаци отскачат на тур от Банско.

"Средствата за реклама винаги може да са повече. България е позната, но не колкото ни се иска. Затова се опитваме да промотираме града и региона като туристическа дестинация по всевъзможни начини", анализира Чернев.

Той припомни, че от 2012 до сега градът е бил домакин на 4 издания на международната среща на туроператорите. За ноември т.г. се подготвя петото. На събитието присъстват агенти и журналисти от цял свят. Идеята е да им се покаже Пловдив и региона като дестинация и да ги накараме да ни продават, каза експертът.

 

*Заглавието е на редакцията.