Токът не може да се прекъсва, без да има писмено уведомление

"Сдружението за правна помощ на потребителите" спечели дело срещу EVN

 

"Сдружението за правна помощ на потребителите" спечели започналото преди година дело срещу EVN, свързано Общите условия на дружеството.

Определяйки съдебното решение като една от най-големите победи до момента на българските потребители, председателят на Сдружението Димитър Деков акцентира и на клаузите в Общите условия, които, според окръжните магистрати, трябва да отпаднат:

"Съдът каза, на първо място, че не може само, ако не платиш сметката 10 дни, да тръгват да спират тока. Прекъсването на тока е последна, крайна мярка, която трябва да се предприема от електродружеството.

Съдът каза, че токът не може да се прекъсва, без да има писмено уведомление и създаден подходящ срок за хората, в който те да си платят сметките.

Съдът каза, че дружествата нямат право да събират такса "включване", тъй като тя не е предвидена в закона, т.е., когато на вас ви спрат тока, вие не трябва да плащате 20 лева включване или 40 лева експресно, за да ви го включат."

По преценка на Сдружението до момента годишно в EVN са постъпвали от такса „включване” над 1 милион лева, съобщава БНР. Ако не се стигне до обжалване на решението или ако то бъде потвърдено от следващите инстанции и влезе в сила, абонатите на ЕVN ще могат да поискат обезщетение за вреди за 5 години назад, казаха още от Сдружението.

Междувременно в позицията си, разпространена до медиите, компанията уточнява, че вече има изготвен проект на нови Общи Условия, който е внесен за разглеждане и одобрение в Държавната комисия за енергийно и водно регулиране и който в голямата си част отразява коментари, както на „Сдружението за правна помощ на потребителите“, така и на други институции и клиентски организации.



Снимка на Деня

Щрихи от Плевен