Машинисти дават бонусите си на вдовицата на загиналия си колега

Тежката катастрофа край гара "Калояновец" е заради лошата инфраструктура на БДЖ, твърдят от "Подкрепа"

Все още няма официална версия за трагедията край гара Калояновец, но разледването по случя продължава. Установени са нарушения по жп трасетата, поддръжката им и мотрисите, заяви лидерът на "Подкрепа" в Пловдив Атанас Кръстев.

До този момента има информация, че устройствата, които предупреждатват за скоростта на линиите, са направени от една фирма, а тези, които приемат сигнала - от друга. Това крие сериозен риск, тъй като е възможно между тях да няма координация, което може да доведе до катастрофа. Ако тези нередности се докажат, ще има възможност да се повдигнат дела срещу НКЖИ от граждани, институции и от вдовицата на Венко Тодоров, посочи още той.

Стана още ясно, че освен лошите пътни трасета и замърсените райони около тях, върху БДЖ оказват влияние и нечовешките условия на труд в самите мотриси. Машинистите са принудени да работят при лятна температура около 46 градуса и без климатици. Липсват хладилници, сенници, душове. Седалките, на коите прекрват деня си, са разпокъснани и неудобни и водят до поява на херния. В момента от 114 мотриси само в една има хладилник, в половината от тях те не работят, а в останалата – просто липсват. Тези условия на труд водят до влошено здравословно състояние и катастрофи, подчерта и Иван Балталийски от "Подкрепа".

В знак на съпричасност към семейството на загиналия си колега машинистите в Пловдив се отказват от социални добавки към заплатите си в размер на 250 лева, за да помогнат на семейството му. Парите ще бъдат предадени на вдовицата. От застрахователите на загиналия машинист семесйтвото му ще получи около 80 хиляди.