Операта с втора премиера тази вечер

"Ацис и Галатея" ще играят на Античния форум "Августа Траяна"

На 10 септември от 21 часа на Античния форум „Августа Траяна“ е втората премиера за новия сезон на Държавна опера-Стара Загора – „Ацис и Галатея“  от Георг Фридрих Хендел/Волфганг Амадеус Моцарт. „Ацис и Галатея“ е пасторална опера в едно действие /2 картини/. Либрето Джон Гей /по 13та книга от „Метаморфози“ от Овидий/.  Режисьор е  Петко Бонев,  диригент Красимир Къшев, сценография и костюми Борис Стойнов,  хореограф  Мирела Бешева. Хормайстор е Младен Станев , а концертмайстор Паулина Колева.
Като морската нимфа Галатея  ще видите солистът на Държавна опера-Стара Загора с международна кариера Русалина Мочукова . В ролята на пастирът Ацис е любимецът на публиката Марк Фаулър. Солисти-балет са Ромина Славова и Станко Танев.  В останалите роли са още: Деймън /пастир, приятел на Ацис/-Яница Нешева и Полифем / циклоп/- Иван Кабамитов.
Главната героиня Галатея е прекрасна морска нимфа, в която е влюбен циклопът Полифем. Тя пък обича силно сицилианския овчар Ацис. Деймън, пастир и приятел на Ацис, се опитва да вразуми приятеля си, като му разказва за преходността на любовта и на всичко земно. Но Ацис е непоколебим в любовта си към Галатея. От ревност Полифем убива Ацис. Неутешимата Галатея превръща своя любим Ацис в бистър планински поток – вечен символ на любовта, чистотата и верността.

Първото изпълнение на „Ацис и Галатея“ е на 25 май 1732 г. в Лондон. Това е първата „лондонска“ опера на Хендел, написана изцяло на английски език, без дублиране на италиански.  Хендел е искал да се установи в Лондон и пише произведението, изцяло съобразявайки го с вкусовете на публиката. През 1788 г. Моцарт преработва „Ацис и Галатея“ за своя благодетел Барон Готфрид ван Швиген. Баронът е почитател на бароковите произведения, които иска да постави в организираните от него музикални салони в замъка си. Моцарт добавя втора цигулка, дървени духови инструменти и пренаписва солата на обоя за кларинет. Яснотата на подреждане на произведението подчертава динамиката и формулировка на мелодичната линия. „Моцартовата преработка на майстор и експерт добавя към звучността на оркестъра палитра от цветове“, пише в.“Ню Йорк Таймс“.