Избрани Новини
Доклад на ЕК отчете недостатъни IT умения сред учениците
03-10-2014, 10:07
Снимка:flickr.com
Автор:Георги Павлов
Още по Темата:Икономисти, педагози и компютърни спецове ще стават духовници
Седмо СОУ” Кузман Шапкарев” с нови компютърни кабинети
Прекалявате с компютърните игри - получавате халюцинации?
"Правец" отново на компютърния пазар?
Не компютърните игри, а обществото помага за агресията на децата
Предизвикателствата пред европейските училища са разделени в три категории
Недостатъчни цифрови умения и компетентности сред учениците отчете нов доклад на Европейската комисия по проекта „Хоризонт”. Ефективното използване на информационни технологии трябва да бъде интегрирано в обучението на учителите – това е едно неотложно предизвикателство за европейското училищно образование, се казва в документа, изготвен съвместно с нестопанската организация New Media Consortium.
Предизвикателствата пред европейските училища са разделени в три категории: решими, трудни и изключително трудни. Интегрирането на ИКТ в обучението на учителите и подобряването на цифровите умения на учениците са решими проблеми. По-трудни за реализиране в краткосрочен план ще бъдат създаването на „автентични” възможности за учене, основано на житейски опит, и съчетаването на формалното и неформалното образование.
Най-големите, „изключително трудни” предизвикателства включват необходимостта да се подобри преподаването на комплексно мислене и да се осигури включването на учениците в съвместното разработване на учебните дейности.
В доклада се посочва, че са необходими спешни мерки за насърчаване на новаторството в класните стаи, за да може образованието да се възползва от популярността на социалните медии и образователните ресурси със свободен достъп.
Панелът от експерти прогнозира, че до една година изчисленията в облак и таблетите ще бъдат широко разпространени в много европейски училища. Ученето чрез компютърни игри и съчетаването на физическата и виртуалната среда ще бъдат неразделна част от преподаването през следващите две до три години.
Експертите предполагат, че разработването на дистанционни и виртуални лаборатории и стратегии, които насърчават студентите да поемат активна роля в съвместното разработване на учебните дейности, може да отнеме до пет години.
Въпросите, повдигнати в доклада на проекта „Хоризонт”, ще бъдат предмет на допълнително обсъждане през декември в рамките на европейската конференция на високо равнище под надслов „Образованието в цифровата ера”, организирана съвместно от Европейската комисия и италианското председателство на Европейския съюз.
Топ Новини