Вложители пишат до КТБ: Защо ни излъгахте на 20-ти юни?

Два дни от офисите на банката лъжеха, че имат софтуерен проблем, който блокира плащанията

Десетки вложители на КТБ от Бургас подготвят кърваво писмо до отстраненото ръководство на КТБ и търсят отговор защо са лъгали два дни клиентите си, че компютрите им не работят.
„Сега, пет месеца по-късно, когато вече почти не остана нищо скрито около КТБ, пролича и една голяма манипулация, разиграна измамнически от банката. Всъщност това дори не е манипулация, а откровена лъжа, чиято цел е била да КТБ да не изплати влоговете на клиентите си. На практика – чиста измама. Ние всички помним, че на 19-ти юни след обяд и 20-ти юни до обяд- тоест два дни преди поставянето на банката под особен надзор, от КТБ не изплащаха никакви пари на вложители. Служителите в двата офиса на КТБ в Бургас най-нагло лъжеха, че има проблем със софтуера на банката, поради което не могат да извършват банкови операции по изплащане на депозити. Накрая стана ясно, че компютрите са си били наред, а целта на лъжата е банката да не изпълни договорните си задължения към клиентите си”, коментира бургазлията Теодор Иванов, който е един от потърпевшите и е сред инициаторите на писмото до КТБ.
Действително и двата офиса на КТБ в Бургас отказваха масово да изплащат пари на своите вложители на 20 юни и то доста преди БНБ да я постави под специален надзор.
Паниката в морския град настана още в 8.30 сутринта, когато десетки клиенти окупираха двата офиса. Хората висяха с часове отвън, защото вратите бяха залостени. Репортер на Burgasutre.bg също бе на мястото на събитието и чу с ушите си опашатите лъжи. „Банката си е наред, не се тревожете, пари има. Но сега имаме техническа повреда в компютърната система и затова не можем да приемаме клиенти. Наредено ни е да не пускаме никого в касовия салон”, заяви охранителят в офиса на КТБ, който се намира на ул. „Мара Гидик”. Клиентите възроптаха, че са звънили по телефона във всички офиси в областта и дори в Сливен, но навсякъде им казвали, че не работят.
Бодигардът, който единствен показа носа си дори заплете още по-мазна лъжа, като обясни, че проблемът възникнал заради големите наводнения, залели Варна преди дни. Разговорът беше проведен точно в 10.00 часа или два часа преди БНБ да постави банката под особен надзор. Припомняме, че по това време ръководството на КТБ дори не беше внесло искането до БНБ за надзора, но очевидно е имало такива намерения и затова е разпоредило на всички офиси в страната да не дават пари.
На вратата на втория офис на КТБ, който се намира на площад „Баба Ганка” пък висеше табела с текст „Имаме софтуерен проблем, моля да ни извините”.
Софтуерният проблем продължи близо пет месеца, през които стана ясно, че проблем има и той е голям, но е далеч от сървъри и софтуери.