Учебниците са най-големият проблем в образованието

Според експерти помагалата са накъсани и изобилстват от фактологични грешки и неточности

Учебниците са най-големият проблем в образованието, това заключение направиха експерти в образователна дискусия.

Според представители на Министерството на образованието този проблем измества въпросите, свързани с учебната програма и всички останали, информира Дарик.

„Служа като преводач между учебника и учениците", каза учител от столично средно училище. По думите му материалът в много от учебниците е накъсан, изобилства от фактологични грешки и неточности. В учебниците по един предмет на различните издателства има разностилие. Не е рядко явление в учебниците по история например авторът да излага само своите възгледи, без да са отразени различните хипотези.

Учители - участници в дискусията, се оплакаха още от това, че децата трудно се справят с високия академичен стил на писане, с липсата на последователност при излагане на фактите и други.

Всички те се обединиха около мнението, че предвижданите помени в образованието трябва да преминат през връзката "учебници-преподаване-познание". Освен това добре е да се запазят старите традиции на преподаване с един учебник с хронологична, а не хаотична подредба, което да дава равен старт на децата.



Снимка на Деня

Щрихи от Плевен