Мотивацията на учениците за учене непрекъснато се влошава

Трябва да бъде засилена практическата подготовка в учебниците за сметка на теоретичните познания

Мотивацията на учениците за учене в България и по света непрекъснато се влошава. Това каза пред Агенция „Фокус” Самуил Шейнин, почетен председател на Съюза на работодателите в системата на народната просвета във връзка с очакванията за сектора през настоящата 2015 г.

„В България мотивацията за учение при все по-голям брой деца липсва”, заяви Шейнин. Той посочи като изключение в този процес единствено Китай. Самуил Шейнин каза още, че е необходимо въвеждането на електронни учебници. 

„Опитът да бъде сведен до един учебник по предмет не е разумен вариант. В закона, който сега се обсъжда, тази възможност за един учебник по предмет, е премахната. Трябва да има конкуренция между учебниците. Има страни с по седем – осем учебника и два-три учебника не са проблем за държавата ни”, заяви Шейнин.

Според него коренно трябва да бъде променено съдържанието на учебниците. „Нашите учебници са преди всичко теоретични, претоварени със знания, които са ненужни. Поради тази причина трябва да се преосмисли учебното съдържание като бъде засилена практическата подготовка и упражнения за сметка намаляването на теоретичните познания. Много важен момент е да се въведат така наречените електронни учебници. По ред причини те също ще допринесат за подобряване на резултати. Работата с компютрите за децата е много по-привлекателна и интересна, така че един електронен учебник ще бъде много по-привлекателен от книжния носител, който много от тях почти не го отварят”, заяви Шейнин.